Robert Lewandowski potwierdził, że nie przedłuży kontraktu z Bayernem. Czy to oznacza, że jego transfer do Barcelony jest coraz bliżej? – Klub chce go zakontraktować, tak szybko, jak będzie to możliwe – powiedział w rozmowie z TVSPORT.PL Santi Ovalle, dziennikarz katalońskiego radia Cadena SER.
Przemysław Chlebicki, TVPSPORT.PL: – Czy w ostatnich tygodniach coś się zmieniło w kontekście transferu Roberta Lewandowskiego do Barcelony?
Santi Ovalle, Cadena SER: – Lewandowski wciąż jest głównym celem klubu. Prezydent Joan Laporta chce go pozyskać, wręcz "zdobyć" z rąk Bayernu. Barcelona musi jednak załatwić pewne kwestie ekonomiczne, aby móc złożyć ofertę. Jedno jest pewne – klub chce go zakontraktować tak szybko, jak to możliwe.
– Wspomniałeś o kwestiach finansowych. Skąd Barcelona zamierza pozyskać fundusze na pozyskanie Lewandowskiego? Słyszałem o sprzedaży klubowych spółek.
– Tak, klub w tej chwili próbuje sprzedać część udziałów BLM, czyli spółkę sprzedającą koszulki klubu za kwotę około dwustu-trzystu milionów euro. W grę wchodzi także aktywowanie umowy z CVC, czyli funduszem inwestorskim, który zawarł umowę z La Ligą na zakup praw telewizyjnych. W grę wchodzi także sprzedaż kilku ważnych zawodników.
– Kto latem odejdzie z klubu?
– Zielone światło na transfer dostał Frenkie de Jong, czyli drugi najbardziej wartościowy zawodnik w drużynie. Słyszałem, że bardzo chciałby zostać, ale plany transferowe Barcelony sprawiają, że będzie musiał odejść i chodzi tu nie tylko o zakup Lewandowskiego. Holendrem interesuje się Manchester City, Paris Saint-Germain oraz... Bayern. Nie zdziwiłbym się, gdyby był częścią transakcji z udziałem "Lewego".
– Czy zawodnicy byliby zadowoleni z takiego obrotu spraw?
– Absolutnie tak. Zdają sobie sprawę z tego, że po odejściu Messiego potrzebują topowego zawodnika. A takim jest Lewandowski.
– Ile Barcelona byłaby w stanie wydać na transfer oraz kontrakt Lewandowskiego?
– Jego zarobki będą prawdopodobnie niższe niż w Bayernie ze względu na Finansowe Fair Play. Barcelona teraz nie jest w stanie zaoferować wielkich kontraktów. A co do kwoty transferu, dowiedziałem się ze źródeł blisko klubu, że ma wynosić około 30-40 milionów.
– Bayern może jednak nie być skłonny, by wypuścić napastnika już latem.
– Barcelona jest na to przygotowana. Sytuacja może zająć dużo czasu, ale w klubie zdają sobie sprawę, że trudno byłoby im znaleźć zawodnika tej klasy za podobną cenę.
– Sytuację Lewandowskiego mogą też wykorzystać inne kluby.
– Wiem o tym, że interesuje się nim Paris Saint-Germain, któremu Pini Zahavi pomagał w kilku transakcjach – między innymi w pozyskaniu Neymara. Agent Lewandowskiegoi Laporta są jednak bliskimi znajomymi, co może bardzo pomóc w negocjacjach. Poza tym, napastnik Bayernu nie ukrywa, że chciałby zagrać w Hiszpanii. Dlatego można być pewnym, że to Barcelona będzie faworytem w tym wyścigu.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.