| Koszykówka / Rozgrywki ligowe
Poszedłem na mecz we Wrocławiu i zobaczyłem ludzi, którzy wrócili po latach, przychodząc z rodzinami. Tegoroczne finały rodzą szansę na rozwój koszykówki w obu miastach – zauważa Mirosław Łopatka w rozmowie z TVPSPORT.PL. Były center to postać łącząca Śląsk i Legię, które zagrają o złoto Polskiej Ligi Koszykówki.
– Jest pan w niezbyt licznym gronie koszykarzy, którzy grali zarówno w Śląsku, jak i Legii. Do Warszawy trafił pan w 2000 roku. Sezon skończyliście na dziewiątym miejscu.
– Co będzie kluczowe w finałach 2022?
– Wiele będzie zależało od sytuacji zdrowotnej i kondycyjnej Śląska. Wrocławianie zagrali pięć meczów z silnym fizycznie Zastalem, potem pięć trudnych spotkań ze Słupskiem. Legia łatwo ograła Ostrów, poradziła sobie z Anwilem. W teorii teraz drużyny może czekać siedem spotkań. Forma fizyczna zdaje się niezwykle ważna.
– Podobnie jak dyspozycja lidera Śląska – Travisa Trice'a. W Strefie Chanasa na YouTube Radosław Hyży mówił, że wspólnie oglądaliście jeden z meczów i doszliście do wniosku, że z takim rozgrywającym możecie wracać na parkiet.
– Ha, ha! Robi dużą robotę! Kilka meczów pokazało, że absorbuje obronę, znajduje graczy pod koszem. Śląsk trafił z tym graczem. Pytanie, jak to wszystko ułoży się w finałach. Legia ma trzech fajnych Amerykanów. Bardzo wiele powie nam otwarcie rywalizacji.
– Trice "zaniemógł" w spotkaniach, które z bliska obserwował jego ojciec. Odwiedziny mogły mieć wpływ na dyspozycję?
– Nie sądzę. To raczej nabita kibicami hala Orbita i presja wewnątrz zespołu. Śląsk bardzo chciał skończyć serię. Po pierwszej porażce 63 punktami, szedłem na drugi mecz czując, że szanse Śląska wzrosną dopiero w Słupsku, gdzie to Czarni będą "musieli". Gdy czasem bardzo się chce, to wychodzi tak... jak wyszło.
– W półfinałach goście wygrali siedem z ośmiu meczów. W naszej lidze istnieje przewaga... cudzego parkietu!?
–
– Powiem panu... po pierwszym spotkaniu! Dziś naprawdę trudno to oceniać. Kluczowe będzie przygotowanie fizyczne Śląska oraz to, czy Legia nie zardzewiała trochę po półfinałach.
– Śląsk zagra o 18. mistrzostwo. Cztery wywalczył z panem w składzie. Któreś zasługuje na wyróżnienie?
– Dobrze pamiętam pierwsze, jeszcze z trenerem Konieckim. Byliśmy "underdogiem" po czwartym miejscu w sezonie zasadniczym. W play-off staliśmy się nie do pokonania, wygrywając nieco szczęśliwie 2 punktami mecz we Włocławku. Kolejny tytuł, już z Andrejem Urlepem też uważam za szczególny. Nowy szkoleniowiec, sporo zmian, gra w pucharach, a do tego również nie startowaliśmy z pierwszego miejsca.
– We Wrocławiu czuć wzrost zainteresowania basketem?
– Wrócił wspomnień czar. Ludzie zaczęli interesować się Śląskiem, meczami. Hala Ludowa będzie wyprzedana. Poszedłem na mecz i zobaczyłem ludzi, którzy wrócili po latach, przychodząc z rodzinami. W gorszych czasach zainteresowanie zmalało, a teraz mamy we Wrocławiu fajny bodziec do rozwoju, aby zbudować coś więcej. Podobnie wygląda to w przypadku Legii.
Mirosław Łopatka – czterokrotny mistrz Polski ze Śląskiem (1996, 1998, 1999, 2000). Mierzący 213 centymetrów środkowy przez dekadę był powoływany do reprezentacji Polski (1996-2006). Syn Mieczysława, króla strzelców koszykarskich mistrzostw świata.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1012 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.