| Piłka nożna / PKO BP Ekstraklasa
Wisła Kraków po raz pierwszy od 26 lat pożegnała się z Ekstraklasą. Tuż po spadku jeden z właścicieli, Jarosław Królewski zaapelował, by "omijać szerokim łukiem powstające doktoraty na temat problemów klubu", samemu... powodując kolejne problemy wokół Białej Gwiazdy. Klub, którego fani są współwłaścicielami, zrobił wiele, by zrazić do siebie kibiców. Nie tylko na boisku.
Łatka wielkiej drużyny, która nigdy nie spadnie, Wiśle Kraków przypięta została na wyrost. Niestety dla fanów Białej Gwiazdy, myślenie "jesteśmy Wisłą, nam się należy" doprowadziło do miejsca, w którym znalazł się klub. Trudno jednak o uznanie, że właściciele Wisły zdolni byli do wielkich refleksji, gdy Jakub Błaszczykowski nachodził sędziów w przerwach meczów, nie zdając sobie sprawy, że wcale nie pomaga, a wręcz sprawia, iż arbiter w drugiej połowie nie będzie skory do rozstrzygania spornych sytuacji na korzyść Białej Gwiazdy. Trudno o dostrzeżenie refleksji, gdy po spadku Jarosław Królewski w ciągu kilku godzin zamienia łzy smutku w atak na dziennikarzy, którzy "doktoryzują się na temat spadku Wisły".
Wiślacki "triumwirat" stracił uznanie u kibiców Białej Gwiazdy. Wisła zaś z uznanej marki stała się zespołem, który bardzo łatwo wyszydzić i wypunktować. Ten tekst nie ma na celu sportowej analizy przyczyn spadku Białej Gwiazdy. Te świetnie opisał redaktor Mateusz Miga. Warto jednak zająć się tym, co sprawiło, że klub tracił w oczach kibiców nie tylko na boisku, ale zwłaszcza poza nim. By było bardziej "habilitacyjnie", posłużymy się sformułowaniami z nauk o mediach. A co, jak doktoraty, to doktoraty.
Obejmuje on https://t.co/Vkb245Lk8B rozmowy z każdym zawodnikiem i otoczeniem biznesowym. Zaraz potem go przedstawimy. Do tego czasu polecam omijać szerokim łukiem powstające doktoraty na temat problemów @WislaKrakowSA.
— Jaroslaw Krolewski (@jarokrolewski) May 16, 2022
Amicus in penuriibus,amicus de facto.
[2/2]
Będzie o tym, że Resovia jednak nie jest starsza. pic.twitter.com/RWi9D3jhh5
— Michał Walas (@MichalWalas) May 15, 2022
Dziennikarz nie może robić wywiadu z byłym działaczem klubu, bo będzie mecz podwyższonego ryzyka? Jeśli coś "grozi", jak Pan pisze, to raczej nie przez wywiad, który jest ciekawostką. Uprzedzam przed ewentualnym atakiem, że piszę to jako osoba, którą boli spadek Wisły.
— Tomasz Cwiakala (@cwiakala) May 21, 2022
Ci byli jeszcze bardziej oburzeni, gdy klub wpadł w spiralę milczenia po meczu z Radomiakiem. Po nim nie pojawiła się żadna wzmianka w mediach społecznościowych. Relacja z meczu wpadła dzień po. Podobnie pierwszy post z przeprosinami – ale tylko w podpisie zdjęcia. Słowo spadek również się w nim nie pojawiło.
Przedstawiamy ������������������ TS Wisła Kraków SA ⤵️https://t.co/6H4Su6uscJ
— Wisła Kraków (@WislaKrakowSA) May 20, 2022
To naprawdę zastanawiające, że ludzie nie rozumieją iż:
— Mr. Toadlee (@Mr_Toadlee) May 20, 2022
1) Wszystko jest kwestią smaku i klasy. Historia klubu zobowiązuje do wyższych standardów.
2) Zarządzanie kryzysem przez milczenie to samobójstwo w show/sport biznesie.
Wisła Kraków w ostatniej chwili zmienia decyzję w sprawie udziału w gali @_Ekstraklasa_. Wczoraj, już po pierwotnym zamknięciu list gości, zgłosiła obecność prezesa Dawida Błaszczykowskiego i trenera Jerzego Brzęczka. Zmiana pod naciskiem opinii publicznej? @sport_tvppl
— Jakub Pobożniak (@JPobozniak) May 23, 2022
16:00
Bruk-Bet Termalica
18:30
Cracovia
12:45
KGHM Zagłębie Lubin
15:30
Korona Kielce
18:15
Raków Częstochowa
12:45
Lechia Gdańsk
15:30
Arka Gdynia
18:15
Piast Gliwice
17:00
Pogoń Szczecin
16:00
Radomiak Radom
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.