Szef zespołu Red Bull Racing Christian Horner ostrzega władze Formuły 1. Brytyjczyk uważa, że siedem ekip startujących w mistrzostwach świata może nie wystartować w ostatnich czterech wyścigach. Wszystko z powodu inflacji oraz groźby przekroczenia limitu budżetowego, który w tym sezonie wynosi 140 milionów dolarów.
Po niedzielnym wyścigu w Barcelonie ekipa Red Bulla objęła prowadzenie w klasyfikacji generalnej mistrzostw świata. Pomimo dobrej sytuacji zespołu, Horner ma zastrzeżenia, co do limitu budżetowego, który jego zdaniem jest ustalony na zbyt niskim poziomie.
– Siedem zespołów może nie pojechać w ostatnich czterech wyścigach, żeby zmieścić się w limicie wydatków. Nie chodzi tylko o duże teamy, ale też ekipy ze środka stawki, które najbardziej odczuwają problemy inflacyjne – przekazał Brytyjczyk. – Wszystkie ceny idą w górę. W F1 jest podobnie. Koszty za przewóz sprzętu wzrosły aż czterokrotnie i nie jest to coś, nad czym możemy zapanować – dodał Horner.
Podczas spotkania kierownictwa F1 z przedstawicielami zespołów w ubiegłym miesiącu, ekipy Alfa Romeo, Alpine, Haas i Williams zagłosowały przeciwko propozycji dostosowania budżetu do sytuacji inflacyjnej. – Dość wcześnie przygotowaliśmy plan naszego budżetu i przewidzieliśmy, że może wystąpić inflacja. Nie byliśmy zaskoczeni. Jeśli my jesteśmy w stanie przewidzieć takie rzeczy, inni też są. Po prostu nie popieram zwiększania budżetu – tłumaczył szef ekipy Alpine Otmar Szafnauer.
– Jeśli koszty transportu wzrastają nawet o 3,5 mln, a twój budżet na rozwój bolidu wynosi 20 mln, to chyba można zmniejszyć budżet do 17 mln i wciąż zmieścić się w limicie? – nadmienił. Z kolei z Aston Martina doszły głosy, że team popiera zwiększenie limitu budżetowego, ale na razie nie widzi takiej potrzeby.
Niektóre źródła sugerują, że większe zespoły starają się wykorzystać inflację, aby dostosować budżet do swoich potrzeb. Z kolei poszczególne ekipy zwracają uwagę, że problem jest na tyle poważny, iż muszą wybrać pomiędzy rezygnacją z wyścigów a zwalnianiem pracowników. Wprowadzony w ubiegłym roku limit wydatków wynosił 145 mln dolarów, tegoroczny został zmniejszony o pięć milionów, a planowany na przyszły sezon ma wynosić 135 mln.
W przypadku przekroczenia limitu, zespoły czeka kara od "publicznej reprymendy" nawet do wykluczenia z rywalizacji. Jednym z rozwiązań może być przekroczenie limitu o pięć procent, co zgodnie z regulaminem traktowane jest jako "lekkie wykroczenie".
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.