Karta kolekcjonerska jednego z legendarnych koszykarzy NBA – Michaela Jordana z sezonu 1986/87 z jego autografem została sprzedana przez dom aukcyjny Christie's za rekordową kwotę ponad miliona dolarów (1 008 000).
Jest jednym z 23 zachowanych egzemplarzy i ma numer 21 – poinformował portal espn.com. To kolejne memorabilium sześciokrotnego mistrza w barwach Chicago Bulls, które osiągnęło zawrotną kwotę.
W maju 2021 r. niebieska koszulka Jordana z czasów gry w zespole akademickim North Carolina (sezon 1982/83) uzyskała na aukcji rekordową sumę 1,38 mln dol., zaś bilet z 26 października 1984 r. na pierwszy mecz Jordana w NBA (Chicago kontra Washington Bullets) został sprzedany za 468 tys. dol.
Cena karty przebiła kwotę zapłaconą za podobne memorabilium związane z legendarnym zawodnikiem – zawierające wizerunki dwóch gwiazd, oprócz słynnego koszykarza Byków także LeBrona Jamesa (LA Lakers) z 2003 r. Sprzedano je w lutym 2020 r. za 923 tys. dol. Tę samą kwotę osiągnęła karta baseballisty LA Angeles Mike'a Trouta z jego debiutanckiego sezonu (2011) z autografem gwiazdy ligi MLB.
Rekord wyceny tego typu pamiątek należy jednak do LeBrona Jamesa – karta z jego debiutanckiego sezonu 2003/04 osiągnęła na aukcji w lipcu 2020 r. 1,8 mln dol. Pół roku później podobne memorabilium jednej z legend hokejowej ligi NHL – Wayne'a Gretzky'ego z debiutanckiego sezonu 1978/79 zostało sprzedane na aukcji za 1,29 mln dolarów.
Twórca sukcesu Śląska: gdy tu przyszedłem, nie było szans na tytuł
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.