| Piłka nożna / PKO BP Ekstraklasa
Wisła Kraków nie ma ostatnio najlepszego czasu. Po spadku do 1. ligi klub przeżywa trudny okres, czego dowodem są ostatnie wydarzenia. Konferencja prasowa, po której pozostał spory niesmak, a następnie ankieta dotycząca cen karnetów. Kibice mieli prawo się zdenerwować, dlatego włodarze wymyślili sposób, żeby ich przeprosić. Zrobili to za pomocą sztucznej inteligencji.
Wszystko było związane z ankietą utworzoną przez Wisłę Kraków. Klub zapytał w niej kibiców o ceny karnetów i do wyboru było kilka opcji. Wśród nich taka z utrzymaniem cen, co zdenerwowało fanów "Białej Gwiazdy". Trzeba przyznać, że po spadku do 1. ligi można było się spodziewać raczej obniżenia kwot, a nie ich podtrzymania.
W sieci zawrzało i zauważyli to też działacze 13-krotnego mistrza Polski. Wyciągnęli wnioski i postanowili przeprosić za swoje zachowanie, jednak zrobiła to za nich sztuczna inteligencja. Nie jest tajemnicą, że jeden z właścicieli, Jarosław Królewski, zajmuje się właśnie tą dziedziną, dlatego postanowił jej użyć do wygłoszenia krótkiego komunikatu. Wszystko było nawiązaniem do słów szefa "Synerise" z konferencji o tzw. "Perspektywie Marsjańskiej".
— Cześć Wiślacy. To ja Kasia, jestem sztuczną inteligencją prosto z Marsa. Dopiero się uczę, jak rozumieć nastroje pośród kibiców. Czasami zrobię coś głupiego jak np. wczorajszą ankietę. Obiecuję poprawę. Karnety na przyszły sezon będą w atrakcyjnych cenach. Informacja już wkrótce. Dziękuję za wypełnienie ankiet. Wasze informacje są bardzo pomocne — stwierdziła "Kasia" w filmiku na oficjalnym Twitterze Wisły. Nagranie zostało wypuszczone w kilku językach.
Komunikat Kasi do kibiców �� pic.twitter.com/OKoPyFMd8q
— Wisła Kraków (@WislaKrakowSA) June 15, 2022
Kibice Stali Rzeszów: zadowoleni z cen karnetów i biletów.
— Stal Rzeszów (@StalRzeszow) June 15, 2022
Stalowska Kasia: ⬇️ pic.twitter.com/yYRKfILUoc