| Piłka nożna / PKO BP Ekstraklasa
W tym roku kluby, które awansowały do europejskich pucharów będą miały dodatkową motywację, by nie odpaść już w pierwszej rundzie. Kto z rozgrywkami pożegna się zbyt szybko, może nie załapać się na premierową edycję rządowego "Programu Wsparcia Mistrzów". We wtorek projekt koniecznej ustawy został przygotowany przez radę ministrów, a w przyszłym tygodniu ma trafić do Sejmu. Program to tylko część większego projektu, którego głównym założeniem jest poprawa sportowej infrastruktury w kraju.
Powstanie programu zostało ogłoszone na początku roku.
– Chcę podziękować panu premierowi Mateuszowi Morawieckiemu za determinację i wsparcie, dzięki któremu możemy dziś zaprezentować założenia tego absolutnie nowego programu. Słowa uznania kieruję także w stronę prezesa PZPN pana Cezarego Kuleszy oraz wszystkich przedstawicieli klubów piłkarskich za ich profesjonalne podejście i zaangażowanie w inicjatywę. Wierzę, że dobrze zdiagnozowane potrzeby środowiska piłkarskiego oraz sprawnie wypracowane i zaimplementowane rozwiązania wzmocnią kluby piłkarskiej ekstraklasy, a także pierwszej ligi w procesie szkolenia i rozwoju infrastruktury sportowej – mówił wtedy minister sportu i turystyki Kamil Bortniczuk.
Dziś po raz pierwszy prezentujemy szczegółowe zapisy rządowego projektu.
Projekt zostanie uruchomiony w tym roku i potrwa 10 lat. Rocznie będzie kosztował budżet państwa 200 milionów złotych, więc łączny budżet programu to dwa miliardy. 60 milionów rocznie trafiać będzie do klubów reprezentujących Polskę w europejskich pucharach. Nie chodzi tylko o piłkę nożną. Ustawa przewiduje, że wsparcie otrzymają także polscy pucharowicze w koszykówce, piłce ręcznej, siatkówce i hokeju, w kategorii kobiet i mężczyzn. Autorzy ustawy przewidują, że rocznie to około 45 drużyn.
W jaki sposób pieniądze trafią do klubów? Drużyny grające w pucharach mają promować Polskę, a pieniądze trafią do nich na podstawie umowy z Polską Agencją Turystyczną. Jak to miałoby wyglądać?
"Kluby sportowe, na bazie zawartej umowy, zobowiążą się do realizacji konkretnych działań w zakresie promocji i budowania wizerunku Polski, wykorzystując przy tym uczestnictwo w rozgrywkach międzynarodowych. Zakładane jest opracowanie jednego wspólnego hasła (np. #visitPoland), spójny branding wizualny całego projektu oraz stworzenie portalu internetowego oraz innych narzędzi promocyjnych. Planowane zadania będą dzielić się na cztery obszary współpracy: obszar wizerunkowy, obszar prawa reklamowego, obszar digital i obszar aktywacyjny" – czytamy w projekcie ustawy.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (960 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.