Podczas czwartkowego zgromadzenia socios FC Barcelona otwarto dwie furtki, którymi w najbliższym czasie do klubu może wejść sporo pieniędzy. Jak wielkie ma to znaczenie dla Blaugrany i czy umożliwi to także bardziej komfortowe poruszanie się na rynku transferowym, na którym Barca zabiega między innymi o kapitana reprezentacji Polski, Roberta Lewandowskiego? Wyjaśnia nam to Michał Gajdek – socio klubu i autor 9CAMPNOU.
Marcin Długosz, TVPSPORT.PL: – Po wydarzeniach czwartkowego wieczoru można przeczytać, że w Barcelonie uruchomiono dwie dźwignie finansowe.
Michał Gajdek: – Pierwsza rzecz, którą przegłosowano, dotyczy spółki BLM – Barcelona Licensing&Merchandise. Zajmuje się ona prowadzeniem sklepów, sprzedażą wszelkiego rodzaju gadżetów, koszulek i tak dalej, czy udzielaniem licencji podmiotom. Wskazuje na to samo nazwa.
Ta spółka w ostatnich latach właściwie przynosiła straty. Idea jest taka, żeby klub znalazł wspólnika, który w tym zakresie wniesie kapitał i know-how jak w ogóle zajmować się tą kwestią. Później, jak wartość spółki będzie rosła, to zyski zostaną podzielone pomiędzy klub a tego inwestora. Inwestor miałby zapłacić od razu za udziały w spółce. Laporta mówił, że w zależności od procentu udziału, ma oferty w wysokości 200-300 milionów euro. Przy czym należy zaznaczyć, że nowy inwestor zawsze dysponowałby pakietem mniejszościowym, czyli maksymalnie 49-procentowym.
Druga rzecz, nad którą pochylono się w czwartek, to użyczenie wpływów z praw telewizyjnych La Liga na najbliższe 25 lat. Moim zdaniem tutaj chodzi po prostu o przyspieszenie płatności, trochę taki kredyt. Barcelona przez najbliższe 25 lat utraci 25 procent wpływów, ale inwestor, który podejmie tę kwestię, zapłaci pozostałą kwotę z marszu. Klub otrzyma zastrzyk gotówki, którego nie będzie otrzymywał później. Według słów Laporty, finansowo mowa o 100 milionach euro za każde 10 procent praw.
W każdej z tych operacji plusem jest to, że mają przynieść maksymalne zyski. Jeżeli spółka będzie się rozwijała bardzo dobrze, to inwestor zgarnie swoje pieniądze i umowa zakończy się wcześniej niż planowano.
– Możemy w jakiś sposób prognozować, na ile uzyskane środki zostaną przeznaczone na zasypanie starych zobowiązań, a na ile przejdą na inwestycje chociażby transferowe?
– Były o to pytania podczas zgromadzenia. Nie został przedstawiony żaden dokładny plan. Jak jednak cały czas się zaznacza, problemem Barcelony jest nie tyle dostęp do pieniędzy, co spełnianie regulacji La Liga. Klub jest zobowiązywany wydawaniem maksymalnie jednej trzeciej tego co zarobi lub zaoszczędzi. Jeżeli pieniądze zostaną zaksięgowane w odpowiedni sposób i La Liga się na to zgodzi, to Barcelona z tej reguły wyjdzie i będzie mogła żyć normalnie – to co zaoszczędzi czy zarobi, będzie mogła wydawać.
APPROVED!! ✅✅https://t.co/tb5fOrhgS4
— FC Barcelona (@FCBarcelona) June 16, 2022
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (960 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.