| Piłka nożna / PKO BP Ekstraklasa
Raków Częstochowa, wraz ze swoim sponsorem, przeprowadził szeroko zakrojoną akcję marketingową. W największych polskich miastach ustawił billboardy, nakłaniające kibiców do wspierania krajowych drużyn w europejskich pucharach. Choć w zamyśle kampania miała łączyć kibiców, to przyniosła odwrotny skutek. Najgorzej przyjęto ją w Poznaniu...
"W europejskich pucharach jesteśmy jedną drużyną" – brzmi hasło umieszczone na billboardach wykupionych przez Raków. Oprócz niego na reklamach widoczne są także herb i barwy klubu oraz logo sponsora technicznego częstochowian.
Billboardy umieszczono w największych polskich miastach. Również w tych, których drużyny już wkrótce rozpoczną rywalizację w europejskich pucharach. W Szczecinie i Gdańsku przyjęto je bez większych kontrowersji. W Poznaniu było za to inaczej...
Nietypowa kampania reklamowa nie przypadła do gustu kibicom Lecha. Ci wciąż mieli w pamięci sytuację z finału Pucharu Polski, w którym to – ich zdaniem – fani Rakowa zachowali się niehonorowo. Prowadzili doping z trybun Stadionu Narodowego, gdy fani przeciwnej ekipy nie mogli wejść na obiekt.
W związku z wydarzeniami z 2 maja akcja Rakowa nie została odebrana w Poznaniu najlepiej. Billboardy, kilka godzin po ich ustawieniu, zostały zdemolowane. Na jednym z nich pojawił się wulgarny napis, uderzający w grupy kibicowskie z Częstochowy. "Kibicu Lecha! W europejskich pucharach jesteśmy jedyną ku**ą bez honoru" – brzmiało przerobione hasło.
Poza chłodnym przyjęciem w Poznaniu, akcja Rakowa spotkała się z pozytywnymi opiniami internautów. Ci uznali, że dział marketingu spisał się na medal. Zrobił wszystko, by o współpracy klubu z nowym sponsorem technicznym dowiedziało się jak najwięcej osób.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.