| Piłka nożna / PKO BP Ekstraklasa
Wielkimi krokami zbliża się nowy sezon PKO Ekstraklasy. Na kilka dni przed jego rozpoczęciem, osiągnięto porozumienie w sprawie przepisu o młodzieżowcu. Będzie on miał nowy kształt.
Promowanie młodzieżowców w najwyższej klasie rozgrywkowej w Polsce ma miejsce od sezonu 2019/2020. Przez ostatnie trzy lata kluby były zobowiązane do wystawiania w każdym meczu zawodnika cieszącego się tym mianem. Teraz będzie nieco inaczej, ale w dalszym ciągu zespoły muszą sięgać po usługi młodych zawodników.
Muszą, jeśli nie chcą... płacić. Według nowych zasad, młodzieżowcy będą musieli spędzić na murawie w każdym zespole po 3000 minut w sezonie. Jeśli limit ten nie zostanie wypełniony, na niesforne ekipy zostaną nałożone kary. Te według dziennikarza Tomasza Włodarczyka z serwisu meczyki.pl mogą wynosić od pół miliona (jeśli do wypełnienia limitu zabraknie 500 lub mniej minut) do nawet trzech milionów (jeśli dana drużyna nie osiąga pułapu nawet 1000 minut).
Nowe zasady mają stanowić swego rodzaju kompromis. Kluby nie będą już przymuszone do ciągłego wystawiania młodzieżowców w każdym meczu, tym niemniej chcąc uniknąć kar finansowych z pewnością poślą do gry młodych zawodników. Ważny jest także zapis mówiący o tym, że w jednym spotkaniu można "zgarnąć" maksymalnie 270 minut. Dzięki temu unikniemy sytuacji, w której na przykład drużyna ze środka tabeli posyła na ostatnie spotkania drużynę młodzieżowców, by na krótkiej przestrzeni czasu wypełnić limit.
W sezonie 2022/2023 młodzieżowcami będą zawodnicy urodzeni najwcześniej 1 stycznia 2001 roku. To miano przypada graczom, którzy w chwili zakończenia rozgrywek kalendarzowo kończą najpóźniej 22. rok życia.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (982 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.