Choć Robert Lewandowski stawił się na zgrupowaniu FC Barcelona już w poniedziałek, to dopiero w środę został oficjalnie zaprezentowany jako nowy piłkarz. Z czego wynikało 48 godzinne opóźnienie? Zdaniem hiszpańskich dziennikarzy kluczową rolę odegrały podatki.
W Katalonii, w przeciwieństwie do innych wspólnot autonomicznych Hiszpanii, obowiązuje inne prawo podatkowe. Każdy pracownik zatrudniony w tym regionie musi zapłacić podatek majątkowy wynoszący 2,5 procent. Nawet, jeśli jest piłkarzem FC Barcelona...
Robert Lewandowski nie był więc wyjątkiem. Musiał zadeklarować wysokość swojego majątku, a później odprowadzić od niego 2,5 procentową składkę. Choć na pierwszy rzut oka wydawało się to sprawą banalną, to nieomal nie doprowadziło do upadku całej transakcji.
Regułą jest bowiem, że zawodnik podpisuje kontrakt z nowym klubem tuż po tym, jak ten dogada się z jego aktualnym pracodawcą. Tym razem było jednak inaczej. Barcelona porozumiała się z Bayernem, ale Lewandowski nie parafował umowy. W poniedziałek stawił się na zgrupowaniu nowej drużyny, będąc w praktyce graczem Bawarczyków.
Dlatego też nie uczestniczył w zajęciach z zespołem, a jedynie pracował w siłowni. O problemach z jego kontraktem nie wiedzieli nawet pracownicy klubu, którzy – zdaniem dziennikarzy "Mundo Deportivo" – byli zszokowani całą sytuacją.
Gdy jednak udało się załatwić wszystkie sprawy księgowe, Lewandowski podpisał umowę z Barceloną i został oficjalnie zaprezentowany w jej barwach. Po powrocie do Katalonii czeka go jeszcze jedna prezentacja – tym razem bardziej efektowna. Klub planuje przedstawić go kibicom na świeżo wyremontowanym Spotify Camp Nou.
Zanim jednak do tego dojdzie Lewandowski będzie mógł rozegrać pierwszy mecz w barwach Blaugrany. W nocy z sobotę na niedzielę zawodnicy Xaviego Hernandeza zmierzą się w Las Vegas z Realem Madryt. Amerykańskie El Clasico wydaje się być idealną okazją do debiutu.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.