Armand Duplantis po raz piąty pobił rekord świata w skoku o tyczce (6.21). Szwed znów zdeklasował rywali, ale jak przyznał, wcale nie myślał o rekordzie. Jego głównym celem było zdobycie mistrzostwa świata.
Dominacja Duplantisa nie ulega wątpliwości od momentu, kiedy po raz pierwszy pobił rekord świata – a stało się to w Toruniu w 2020 roku (6.17). Szwed systematycznie dokładał po centymetrze w Glasgow i dwukrotnie w Belgradzie, ale za każdym razem czynił to w hali. W Eugene trafił jednak na warunki, aby pierwszy raz od czasów Siergieja Bubki absolutny rekord w skoku o tyczce był ustanowiony na otwartym stadionie.
22-letni Szwed pokonał poprzeczkę na wysokości 6.21 za drugim razem, i to ze sporym zapasem. Jego ojciec Greg na antenie szwedzkiej telewizji przyznał, że to najlepszy skok w karierze syna. – Nie tak źle, co? – powiedział Duplantis do kibiców zgromadzonych na stadionie w Eugene. To im dziękował najbardziej. – Daliście mi trochę dobrej energii i pomogliście przejść przez poprzeczkę. To niesamowite. Uwielbiam być w Eugene, to przyjemność być tutaj – dodał Szwed.
Choć trudno w to uwierzyć, ale Duplantis nie stawiał sobie za cel pobicia rekordu świata w Eugene. – Zdobycie pierwszego złota w mistrzostwach świata na otwartym powietrzu i ponowne pobicie rekordu świata jest cudowne. Trudno mi to wytłumaczyć. Niewiele myślałem dzisiaj o rekordzie, najważniejsze dla mnie było zwycięstwo. To był spokojny wieczór. Miałem wszystko pod kontrolą – przyznał Szwed na antenie SVT Sport.
VM-GULD OCH VÄRLDSREKORD! 🥇🇸🇪
— SVT Sport (@SVTSport) July 25, 2022
Först säkrade han första VM-guldet utomhus – sedan slog Armand Duplantis till med nytt världsrekord då han seglade över 6,21! 🌟Läs mer här 👇https://t.co/Xz9HevMf4q pic.twitter.com/DbVfZ0mRFc
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.