Sir Alex Ferguson oficjalnie dostał nowe stanowisko w Manchesterze United. Legendarny trener został doradcą Richarda Arnolda, dyrektora wykonawczego klubu.
Zarząd 20-krotnego mistrza Anglii powołał do życia grupę, której doświadczenie ma pomóc w wielu aspektach funkcjonowania przedsiębiorstwa. Oprócz Fergusona znajdzie się w niej David Gill, były prezes Manchesteru United, Bryan Robson, wieloletni kapitan oraz obecny dyrektor sportowy, John Murtough. Od momentu odejścia ze stanowiska menedżera pierwszej drużyny Ferguson nie miał jeszcze tak dużego wpływu na funkcjonowanie Czerwonych Diabłów, jaki będzie miał teraz.
Wtorkowe spotkanie w ośrodku w Carrington, które zbiegło się w czasie z powrotem do klubu Cristiano Ronaldo, rozpoczęło serię regularnych narad odbywających się pomiędzy piątką wymienionych dżentelmenów. Gill i Ferguson po rezygnacji ze swoich stanowisk w 2013 roku co prawda pozostawali dyrektorami niepełniącymi funkcji wykonawczych, ale był to raczej symboliczny gest Eda Woodwarda niż realne zaangażowanie w formę klubu. Ferguson ma już 80 lat. W 2018 roku przeżył wylew krwi do mózgu, dlatego nie mógł na co dzień pełnić aktywnej funkcji.
W ubiegłym roku propozycja większego zaangażowania w życie klubu spotkała się jednak z jego aprobatą. Skorzystał z kilku okazji. To właśnie z nim wiele kwestii konsultował ówczesny menedżer, Ole Gunnar Solskjaer. W lutym 2022 roku Richard Arnold zastąpił na stanowisku dyrektora Woodwarda i od samego początku był ponoć przekonany, że doświadczenie Fergusona nie może się zmarnować. Podczas 26-letniej pracy w roli menedżera Szkot zdobył 38 trofeów.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (971 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.