Ruszył sezon piłkarski w Holandii, gdzie tylko trzech Polaków reprezentuje tamtejsze kluby. O taki stan rzeczy spytaliśmy Euzebiusza Smolarka, który uważa, że nasze kluby często windują zbyt wysokie ceny za młodych piłkarzy. – Kilka razy próbowałem podsunąć im nazwiska pewnych zawodników, ale średnio byli zainteresowani – powiedział w rozmowie z TVPSPORT.PL.
Paweł Bochniewicz po ponad roku wrócił do składu SC Heerenveen po zerwaniu więzadła krzyżowego. Z kolei Przemysław Tytoń po odejściu z Ajaksu Amsterdam trafił do Twente Enschede, a ostatnio do Feyenoordu Rotterdam z Dynama Moskwa przeniósł się Sebastian Szymański. Niewykluczone, że niebawem nasza kolonia w Holandii się powiększy. FC Utrecht jest zainteresowany sprowadzeniem Mateusza Klicha z Leeds United i Jakuba Kałuzińskiego z Lechii Gdańsk.
– Cieszę się, że w Holandii znowu zaczynają pojawić się polscy piłkarze. Jednak naszych zawodników nadal jest niewielu w Eredivisie. W dużej mierze wynika to z tego, że w tej lidze nie płaci się wielkich pieniędzy. Gracze z Polski wybierają oferty z innych krajów jak np. z Włoch. Chłopaki w pierwszej kolejności zwracają uwagę właśnie na finanse – wyznał Smolarek.
Ponadto były reprezentant Polski, który na co dzień mieszka w Holandii, jest zdania, że Holendrzy nie garną się do tego, żeby zatrudniać piłkarzy znad Wisły.
– Tutejsze kluby również nie palą się do sprowadzania Polaków. Kilka razy próbowałem podsunąć im nazwiska naszych piłkarzy, ale średnio byli zainteresowani. Polskie kluby często mają zbyt wygórowane oczekiwania finansowe. Rozumiem, że chcą zarobić, lecz patrząc na rozwój zawodników to w Holandii mieliby szansę zrobić kolejny krok w karierze w lepszej lidze – podkreślił "Ebi".
Były napastnik m.in. Borussii Dortmund czy Feyenoord Rotterdam ubolewa, że młodzi polscy piłkarze w ostatnich latach rzadko trafiają do ligi holenderskiej. – W lipcu do Ajaksu przeniósł się zdolny junior Jan Faberski. To bardzo pozytywne wieści, ale naszych piłkarzy jest za mało w Holandii. Polacy za nastolatków żądają ogromnych sum i czekają na moment, żeby znalazł się zagraniczny klub, który spełni ich oczekiwania. Holendrzy nie chcą płacić milionów za kandydatów na piłkarzy – stwierdził 47-krotny reprezentant Polski.
Smolarek wierzy, że Szymański poradzi sobie w Eredivisie po transferze do Feyenoordu. – Arkadiusz Milik bardzo dobrze radził sobie w Ajaksie Amsterdam. To tam rozwinął się na tyle, że dostał ofertę z Napoli. Podobnie może być z Sebastianem. Z Feyenoordu będzie mu łatwiej o to, by wypromować się do jeszcze większej ligi. Tutaj gra się techniczną piłkę, mecze są atrakcyjne do oglądania, bo pada w nich sporo goli – powiedział 41-latek po koniec lipca w rozmowie z Maciejem Rafalskim z TVPSPORT.PL.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.