To już dziś! W oczekiwaniu na wieczorny pojedynek o mistrzostwo świata wagi ciężkiej pomiędzy Aleksandrem Usykiem i Anthonym Joshuą, przedstawiamy argumenty wskazujące na to, że starcie w Arabii Saudyjskiej zasługuje na miano "walki roku". Wielki sport bowiem połączony jest z wielowymiarowością tej batalii. – Rewanż to coś więcej niż pojedynek bokserski. Znacznie więcej – pięknie wyjaśnia skomplikowaną rolę Usyka w ojczyźnie jeden z ukraińskich dziennikarzy.
Rozgłos
Rewanż zyskał gigantyczny szum medialny i od kilku dni w wielu zakątkach świata rozpisują się o tym pojedynku. Boks znowu wrócił do mainstreamu ze względu na blask bohaterów, wielką stawkę (mistrzowskie pasy WBA, WBO, IBF, IBO i Ring Magazine), ale także otoczkę rywalizacji.
Klasą sportową zachwyca się właściwie każdy, nawet maruda z natury. Wątpliwości pojawiają się przy strukturze organizacyjnej, bowiem Arabia Saudyjska nie była i nie będzie naturalnym domem wielkiego pięściarstwa. Spełniony został kaprys bogatych ludzi, którzy wymarzyli sobie nadać historycznemu wydarzeniu saudyjski sznyt. Paradoksalnie, taka egzotyka stanowi dodatkowy punkt do dyskusji i podbijania zainteresowania.
Kasa
Usyk i Joshua zaboksują w Arabii Saudyjskiej z jednego, prozaicznego powodu. Pieniądze. Saudyjczycy do spółki z ministerialnymi organami zapłacili za tę niewątpliwą przyjemność 80 milionów dolarów. Bazowe zyski zostały podzielone pół na pół, co jest znaczącą różnicą względem pierwszego pojedynku: wtedy lwią część kasy zgarniał Joshua. To oznacza, że na starcie panowie zarobią po około 37 milionów dolarów każdy. Forsa taka, że aż głowa boli, a czeków tej wysokości zazdrościliby nawet gwiazdorzy złotej ery wagi ciężkiej, jak Mike Tyson czy Lennox Lewis. Zawrotne sumy stanowią argument w dyskusji o wyższości boksu nad MMA.
Warto wspomnieć, że gdy w styczniu ruszały negocjacje poważnie analizowano kandydaturę Kijowa i stadionu Olimpijskiego. Miesiąc później w ojczyźnie Usyka wybuchła wojna i stało się jasne, że trzeba szukać innej lokalizacji.
Klasa
By być słyszalnym, nie trzeba głośno krzyczeć – to jakby motto Usyka i Joshuy przed tą walką. Panowie od samego początku wykazują się dużym szacunkiem do siebie, nie szukają tandetnej promocji, co jest miłą odmianą. Wiemy to doskonale z naszego podwórka, gdzie królują freak fighty, w których działa pewna dźwignia biznesowa: im niższy poziom, tym wyższa sprzedaż.
Godne pochwały są nie tylko osiągnięcia sportowe Usyka i Joshuy, ale także ich obecna gama zachowań. Stanowią idealny przykład dla młodzieży, są wzorami do naśladowania. Od takich sportowców najmłodsi powinni czerpać garściami zamiast spoglądać na dziwolągów wywołujących burzę smrodu. Bodźcem zakupowym Pay-Per-View w Wielkiej Brytanii będzie po prostu widowisko sportowe. Szacuje się, że ponad milion zakochanych w boksie Brytyjczyków zdecyduje się wydać 27 funtów na zakup dostępu PPV.
�� THE FINAL FACE OFF ��@usykaa and @anthonyjoshua rematch tomorrow night! ��#UsykJoshua2 #RageOnTheRedSea pic.twitter.com/yqwY92drtk
— Matchroom Boxing (@MatchroomBoxing) August 19, 2022
The Reign is Calling ⛈ @UnderArmour pic.twitter.com/A0QP9zoUh3
— Anthony Joshua (@anthonyjoshua) August 18, 2022
Boxing is childs play, while war is survival.������
— Alexander Usyk (@usykaa) August 13, 2022
My official NFT for Rage on the Red Sea is now available on @Blockassetco.
There are only 2000 unique pieces by artist @dosbrak
Secure your limited edition piece now at https://t.co/3gGoFFXOap. #UsykJoshua2 pic.twitter.com/288bJs9jKF
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1012 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.