Hale. To było trudne wyzwanie, bo czasu było za mało, by wszystko poukładać tak, jakby wszyscy tego chcieli. Kraków bardzo chciał gościć mistrzostwa świata siatkarzy, ale ze względu na obowiązujące kontrakty nie mógł sobie na to pozwolić. Katowice z kolei zaoferowały możliwość organizacji całości, ale Gliwice również chciały się włączyć w projekt – mówi o największych wyzwaniach organizacji mistrzostw świata Sebastian Świderski, prezes Polskiego Związku Piłki Siatkowej.
Sara Kalisz, TVPSPORT.PL: – Czy przygotowanie mistrzostw świata w tak krótkim czasie potrafi przyprawić o zawrót głowy?
Sebastian Świderski: – Przygotowanie mistrzostw świata to bardzo pozytywne emocje i bardzo pozytywny stres, który napędza człowieka. Takie dni, jak dzień otwarcia, będą przeze mnie przez długie lata pamiętane, również ze względu na to, że debiutuję na tej imprezie w swojej roli.
– Kiedy po raz pierwszy pomyślał pan: udało się?
– Jeszcze tak nie pomyślałem (śmiech). Pomyślę tak po zakończeniu mistrzostw. Za wiele się dzieje, by wszystko kontrolować osobiście. Wierzę jednak w pracujących przy mistrzostwach ludzi, wiem, że spokojnie dają sobie radę i wszystko jest dopięte na ostatni guzik. Osobiście uwielbiam zbierać doświadczenie, poznawać niuanse tak wielkich imprez, więc chcę być wszędzie. Adrenalina mnie w takich sytuacjach napędza.
– Jakim kosztem przygotowuje się tak dużą imprezę w tak krótkim czasie?
– To znaczy? (śmiech) Zdrowia?
– Nie tylko.
– Finansowym? Na ten temat nie chcę teraz rozmawiać, bo nawet jeszcze nie wiem. Wszystko podsumujemy po zakończeniu mistrzostw świata. Na ten moment kosztem było dużo nieprzespanych nocy, które wynikały nie tylko z organizacji imprezy, ale również z kwestii kadry, regulaminów, zmian, które trzeba było sprawdzić. Efekt jest jednak taki, że tworzymy w Polsce wyjątkową imprezę. Wierzę, że wszystko będzie w porządku.
– Czy był pan zdziwiony tym, że Włosi ostatecznie nie włączyli się w organizację mistrzostw świata?
– Szczerze? Nie interesowało mnie to za bardzo. Wiedziałem, że rozmawiają z FIVB, ale tego nie śledziłem, nie było takiej potrzeby – to byłaby starta czasu i energii. Nawet nie wiem, na jakim etapie były rozmowy z FIVB, bo to nie była moja sprawa. Sytuacja była jednak trochę dziwna. Decyzje zapadły takie, jak zapadły. Włosi mają mistrzostwa na plaży i finał Ligi Narodów, a to i tak bardzo dużo.
– Największe wyzwanie logistyczne przygotowania mistrzostw świata?
– Hale. To było trudne wyzwanie, bo czasu było za mało, by wszystko poukładać tak, jakby wszyscy tego chcieli. Kraków bardzo chciał gościć mistrzostwa świata siatkarzy, ale ze względu na obowiązujące kontrakty nie mógł sobie na to pozwolić. Katowice z kolei zaoferowały możliwość organizacji całości, ale Gliwice również chciały się włączyć w projekt. Zamieszania było sporo. Całe szczęście udało się to poukładać.
– Jeśli wygramy mistrzostwo świata po raz trzeci, puchar zostanie w Polsce?
– Mam taką nadzieję. Dostaliśmy miękką deklarację, że FIVB się zastanowi. Podobno padło to na kongresie. Z naszej strony na pewno takie zapytanie zostanie skierowane do światowych władz, jeśli Polacy po raz trzeci zdobędą złoto.
Czytaj również:
– Vital Heynen wspomina złoto 2018 i mówi o szansach Polski w tym roku: to będą zupełnie inne mistrzostwa świata
– "Bang bang", kabaret, odliczanie meczów i drużyna przez duże "D". Stephane Antiga odsłania kulisy zdobycia mistrzostwa świata
– Reprezentacja Polski siatkarzy zaczyna mistrzostwa świata. Krzysztof Ignaczak i Ryszard Bosek o wyzwaniach turnieju
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.