| Koszykówka / Rozgrywki ligowe
Połowa drużyn Energa Basket Ligi ma zagwarantowane miejsce w fazach grupowych europejskich pucharów. Osiem drużyn może liczyć na dodatkowe środki z ministerialnego "Programu Wsparcia Mistrzów". Dwa miliony złotych za grę w Lidze Mistrzów otrzyma Legia Warszawa. Połowę mniej dostanie mistrz Polski – WKS Śląsk Wrocław.
– Program Wsparcia Mistrzów stworzony został z myślą o naszych flagowych drużynach, reprezentujących Polskę na arenie międzynarodowej. Walka i sukcesy odnoszone w europejskich pucharach to wyjątkowa okazja do promocji polskiej marki i poszczególnych regionów naszego kraju. Aby móc skutecznie rywalizować w Europie polskie kluby potrzebują silnego wsparcia finansowego, które pozwoli im aktywnie i systematycznie wzmacniać kadry sportowe – mówił jeszcze w styczniu minister sportu Kamil Bortniczuk.
W projekcie biorą udział kluby Energa Basket Ligi. Aż osiem drużyn będzie reprezentować Polskę na europejskich parkietach. Dużym atutem gry w pucharach jest możliwość zakontraktowania szóstego obcokrajowca. Nie mniejszym spory zastrzyk gotówki, jaki można otrzymać od Ministerstwa Sportu.
Drużyny rywalizujące w pucharach mają promować Polskę, a pieniądze trafią do nich na podstawie umowy z Polską Organizacją Turystyczną. W poniedziałek 29 sierpnia przedstawiciele kilku dyscyplin m.in. (piłka nożna, siatkówka, piłka ręczna, koszykówka, hokej) wzięli udział w specjalnej wideokonferencji. Uzgadniane zostały ostatnie szczegóły współpracy. Kluby w najbliższym czasie powinny otrzymać pieniądze, które będą musiały rozdysponować do końca grudnia.
Jeżeli chodzi o Energa Basket Ligę, to dużo zyskały ekipy, które zgłosiły się do ENBL, czyli European North Basketball League. Rozgrywki, w których rok temu najlepszy okazał się Anwil Włocławek na liście "pucharów" zastąpiły ligę VTB. O to mocno optowały władze PZKosz. Dzięki tej zmianie dodatkowy milion złotych trafi na konta polskich ekip.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.