Seria awantur, pretensje zawodników, poczucie niezrozumienia i ataki w mediach – tak, pomimo momentów chwały, wyglądał ostatnio obraz polskiej lekkoatletyki. Odkąd ruszył sezon 2022, związek odpierał szereg zarzutów. Po ME w Monachium środowisko zdecydowało się na następny publiczny ruch. – Chcemy władz bez układów, które działają racjonalnie, transparentnie i uczciwie – wymienia Michał Bernadelli, były pracownik PZLA, a obecnie autor petycji skierowanej do działaczy. – Jesteśmy gotowi na dialog, zawsze. Tylko taki osadzony w realiach – komentuje wiceprezes związku Tomasz Majewski.
Najpierw była zima i konflikt oszczepnika Marcina Krukowskiego o szczepienia, który zresztą trwa do dzisiaj. Później, już kolejny raz, pion szkolenia na czele z Krzysztofem Kęckim zaatakował publicznie Michał Haratyk. Twierdził, że nie pozwolono mu jechać na obóz klimatyczny w miejsce, które mu odpowiadało. W czerwcu lekkoatletom nie podobał się wczesny termin mistrzostw kraju, a następnie – to akurat wraca jak bumerang – nominacje na mistrzostwa świata i Europy. Iwona Bernardelii, którą ominęły oba biegi maratońskie o medale, rozpętała gigantyczną burzę w przestrzeni publicznej, uważając swoje pominięcie za niesprawiedliwe. W Eugene na PZLA spadł już grad krytyki: za niedopatrzenie przy sztafecie mieszanej, za złe warunki mieszkaniowe, za słabe jedzenie, a w Seattle generalnie również za fatalną według części uczestników logistykę transportu. Monachium, oprócz aż 14 medali biało-czerwonych, zapamiętaliśmy też m.in. po wolcie Damiana Czykiera, który punkt po punkcie obnażył, jak działacze zmarnowali szansę na jego protest u sędziów. Albo przez historię Izabeli Paszkiewicz, która obarczyła działaczy winą za to, że gdyby znała przepisy, to nie zeszłaby z trasy maratonu, aby odebrać z drużyną medal.
A to tylko kwestie, które ujrzały światło dzienne. I tylko z ostatnich miesięcy.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.