Brazylia jest niewątpliwie siatkarską potęgą. Albo sama sięga po mistrzostwo świata, albo by po nie sięgnąć, trzeba ją wyeliminować. To zasada obowiązująca niezmiennie od 1998 roku.
Od 1998 roku odbyło się sześć mundiali. W tym czasie w siatkówce zmieniło się wiele, między innymi system punktacji. Dziś sety rozgrywa się do 25 punktów, a nie – jak wówczas – do 15.
Niezmienne pozostaje to, że Brazylijczycy w tej dyscyplinie są potęgą. I by zdobyć złoto, trzeba ich wyeliminować. W przeciwnym razie po trofeum sięgną właśnie oni.
Canarinhos trzy razy z rzędu wygrywali czempionat. Ani razu nie osiągając jednak maksymalnej liczby zwycięstw. W 2002 roku ulegli w grupie Amerykanom, w 2006 – Francuzom, a w 2010 schodzili pokonani zarówno po meczu z Kubą, jak i z Bułgarią. W każdej z wymienionych sytuacji porażki doznawali jednak na wstępnym etapie. I w sytuacji "bezpiecznej", to znaczy wówczas, gdy wiedzieli już, że nie mogą odpaść.
W fazie pucharowej byli już nie do pokonania. W meczach finałowych ogrywali kolejno Rosję (3:2), Polskę (3:0) i Kubę (3:0). Przez wiele lat uchodzili za niedoścignioną potęgę.
W trzech pozostałych przypadkach drużyna, która sięgała po mistrzostwo świata, musiała wyeliminować Brazylię. W 1998 roku Włosi trafili na Canarinhos w półfinale. Zespół z Ameryki Południowej był wówczas na fali, a w poprzednich dziewięciu meczach stracił zaledwie dwa sety. Italii jednak uległ. Po tie-breaku.
W 2014 i 2018 roku lepsi od Brazylijczyków byli jedynie Polacy. W pierwszym przypadku ograli ich nawet dwukrotnie (wcześniej także na etapie grupowym). Do starć siatkarskich gigantów dochodziło jednak wówczas dopiero w finale.
Tym razem biało-czerwoni staną na przeciwko Canarinhos już w półfinale. I ponownie staje się jasne, że w niedzielę o trofeum walczyć będą albo Brazylijczycy, albo ich pogromcy.
Początek meczu o godzinie 18:00. Transmisja w TVP 1, TVPSPORT.PL i aplikacji mobilnej.
0 - 3
USA
1 - 3
USA
0 - 3
Niemcy
2 - 3
Słowenia
3 - 0
Egipt
3 - 1
Argentyna
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (971 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.