TVP Sport z przyjemnością ogłasza rozpoczęcie współpracy z WSC Sports, światowym liderem w dziedzinie sportu i wideo, wykorzystującym technologię sztucznej inteligencji. Jej efekty kibice będą mogli zobaczyć już przy okazji czwartkowego meczu Ligi Narodów UEFA z Holandią, a także podczas mundialu w Katarze.
TVP Sport dołącza tym samym do rosnącej listy ponad 30 największych światowych nadawców, którzy od 2021 roku wykorzystują innowacyjne rozwiązania storytellingu stworzone przez WSC Sports. Współpraca obejmie wszystkie 64 spotkania tegorocznych mistrzostw świata w Katarze, a także nadchodzące mecze reprezentacji Polski i inne mecze międzynarodowe transmitowane przez Telewizję Polską.
Dzięki współpracy, TVP Sport będzie w stanie zaoferować kibicom w Polsce nowy, ekscytujący sposób śledzenia meczów piłki nożnej. Wykorzystując innowacyjną technologię, WSC Sports będzie w trakcie meczów analizować, indeksować i oznaczać każdą akcję i wydarzenie, które mają miejsce w trakcie spotkania i na ich podstawie tworzyć krótkie klipy wideo i skróty, które będziemy mogli wykorzystać w trakcie naszych transmisji i programów w TVP Sport, w artykułach na TVPSPORT.PL oraz w naszych mediach społecznościowych.
Ciekawym rozwiązaniem w trakcie mistrzostw świata będą też WSC Stories, czyli automatycznie generowane i publikowane materiały wideo, które będą łatwo dostępne w Google OneBox po wpisaniu w wyszukiwarkę haseł związanych z mundialem. Dzięki temu treści TVP Sport będą bardziej niż kiedykolwiek wcześniej dostępne dla fanów i zaoferują im nowy, innowacyjny sposób śledzenia mistrzostw świata z udziałem reprezentacji Polski. Gole Roberta Lewandowskiego, dryblingi Lionela Messiego, rajdy Kyliana Mbappe czy interwencje Thibault Courtoisa – to wszystko będzie na wyciągnięcie ręki zaledwie kilka minut po pojawieniu się na boisku.
– W miarę zbliżania się historycznych mistrzostw świata, cieszymy się, że możemy ogłosić rozpoczęcie współpracy z WSC Sports, co pozwoli nam przenieść nasze transmisje na jeszcze wyższy poziom. Będąc odpowiedzialnym za wiele rekordów, zarówno tych telewizyjnych, jak i internetowych, postawiliśmy sobie poprzeczkę bardzo wysoko. Mecz reprezentacji Polski ze Szwecją podczas Euro 2020 był najchętniej oglądanym wydarzeniem sportowym w historii polskiego Internetu, angażując 860 tysięcy unikalnych użytkowników. Mamy nadzieję, że podczas mistrzostw świata w Katarze uda nam się przebić milion. Wykorzystując innowacyjną technologię WSC Sports i WSC Stories, chcemy dać naszym widzom bezprecedensowy dostęp do wszystkich kluczowych momentów, gdy te tylko się wydarzą – mówi Marek Szkolnikowski, dyrektor TVP Sport.
– Niewiele wydarzeń sportowych generuje emocje na skalę globalną tak jak mistrzostwa świata w piłce nożnej. Cieszymy się, że innowacyjna technologia WSC Sports będzie wspierać TVP Sport tej zimy, zapewniając kibicom piłki nożnej w Polsce wyższy poziom jakości transmisji i dostępu do najważniejszych wydarzeń – dodaje Dror Yosef, Business Development Manager WSC Sports, odpowiedzialny za współpracę z podmiotami z Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.
O TVP Sport
Lider widowni sportowej w Polsce. Oficjalny nadawca mistrzostw świata, mistrzostw Europy, Ligi Narodów UEFA oraz wszystkich meczów reprezentacji Polski w piłce nożnej. Posiada niewyłączne prawa do igrzysk olimpijskich, Ligi Mistrzów i PKO BP Ekstraklasy.
O WSC Sport
WSC Sports automatyzuje tworzenie i dystrybucję materiałów wideo dla ponad 250 lig i partnerów nadawczych na całym świecie, w tym m.in. NBA, ESPN, YouTubeTV, Bundesligi, LaLiga, Serie A i DAZN.
Wykorzystując zaawansowane technologie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, platforma WSC Sports analizuje transmisje sportowe na żywo, identyfikuje każde wydarzenie, które ma miejsce w ich trakcie, oraz tworzy i publikuje w czasie rzeczywistym dostosowane krótkie filmy. Dzięki temu przedstawiciele mediów sportowych mogą zmaksymalizować wykorzystanie swoich treści.