Polskie siatkarki od wygranej 3:1 nad Chorwacją rozpoczęły zmagania w mistrzostwach świata. Już po pierwszym meczu czeka je... powrót do domu, bo choć są współgospodyniami, turnieju nie inaugurowały przed własną publicznością. Takich absurdów jest więcej.
Po pierwszym meczu biało-czerwonych chorwackie media sporo miejsca poświęciły nie tylko na ocenę rozczarowującego rezultatu swojej drużyny, ale także na komentarze dotyczące niezrozumiałych decyzji podjętych przez światową federację. Polki, które współorganizują turniej, pierwszy mecz rozegrały bowiem w Holandii. I będzie to prawdopodobnie ich jedyne "wyjazdowe" spotkanie w całych mistrzostwach, o ile oczywiście nie awansują do finału lub meczu o brąz.
"Choć Polki są gospodarzem czempionatu wraz z Holandią, przez jakąś niezwykłą logikę FIVB nie otworzyły rywalizacji we własnej hali, lecz zagrały w Arnhem. To niezrozumiałe, ale dobre dla naszych zawodniczek, bo choć na trybunach było dużo polskich kibiców, to rywalki nie miały przy sobie tak dużej i hałaśliwej publiczności" – napisał dziennik "Sportske Novosti".
Z czego wynika taki układ spotkań? Gdy nie wiadomo o co chodzi, to zapewne o pieniądze. Jak przekazał portal sportnext.nl, Holendrzy za organizację turnieju zapłacili 22 miliony euro, czyli około 105 milionów złotych. Jak dowiedział się Jakub Balcerski, dziennikarz sport.pl, wkład polskiej strony był zdecydowanie mniejszy. Nie może zatem dziwić, że to drugi organizator podejmuje główne decyzje dotyczące turnieju.
Pierwszy triumf w #MŚ2022K za nami, a teraz czas na (szybką!) podróż i powrót do Polski. ������
— POLSKA SIATKÓWKA (@PolskaSiatkowka) September 23, 2022
Widzimy się już we wtorek w @ERGOARENA ��️
Bilety znajdziecie tutaj ➡️ https://t.co/xJb8nVnWoW pic.twitter.com/zSOxrWDJLX
Gospodynie na głównej arenie? A po co to komu?
Holendrzy wymyślili sobie więc efektowne otwarcie mistrzostw. Chcieli pokazać swojej publiczności aż dwa mecze otwarcia: Polska - Chorwacja i Holandia – Kenia. Zamysł można byłoby nawet uznać za racjonalny, gdyby nie fakt, że kadra Stefano Lavariniego została odesłana na... boczne boisko. W Arhnem areną mistrzostw jest stadion piłkarski Gelderome, który na czas mundialu został zamieniony na trzy siatkarskie boiska, jedno główne i dwa boczne. Na tym najbardziej "prestiżowym" w piątek zagrały jednak tylko Holenderki.
Biało-czerwone czeka teraz powrót do kraju i długa przerwa. Kolejne spotkanie rozegrają bowiem dopiero we wtorek. Z jednej strony będą mieć zatem odpoczynek po wizycie w Holandii, z drugiej tak długie odstępy między kolejnymi meczami nie wpływają korzystnie na zespoły, które mają później problemy, by wejść w rytm meczowy. Jest to tym bardziej dziwne, że po inauguracji Polki czeka istny maraton. W ciągu pięciu dni rozegrają aż cztery spotkania – z Tajlandią (27 września), Koreą Południową (28 września), Dominikaną (29 września) i Turcją (1 października).
100 spotkań. A mogło być o połowę mniej
Dla kibiców niezrozumiały będzie jeszcze jeden fakt. W mistrzostwach świata siatkarzy oraz siatkarek bierze udział dokładnie taka sama liczba zespołów (24). Mimo to podczas męskiego czempionatu rozegrano 52 mecze, a w trakcie damskiego będziemy ich oglądać równo... 100. Wszystko przez fakt, że w obu turniejach zastosowano dwa różne systemy rozgrywek.
Siatkarki już po pierwszej fazie grupowej (cztery grupy po sześć drużyn), będą miały na koncie 60 spotkań. Kolejne 32 dołożą po drugiej fazie grupowej (2 grupy po 8 drużyn), a ostatnie osiem to już faza pucharowa – cztery ćwierćfinały, dwa półfinały, mecz o brąz i finał.
Za podsumowanie wszystkich tych absurdów niech służy strona główna światowej federacji, na której mistrzostwa świata promuje plakat z podobizną Malwiny Smarzek, która... nie gra w polskiej kadrze.
Inauguracja #FIVBWorldChampionship2022 za nami, a światowa federacja nadal promuje turniej plakatem z wizerunkiem Malwiny Smarzek. Jak myślicie, kiedy się zorientują, że jej nie ma w kadrze? ���� pic.twitter.com/SMpdgZlzhG
— Mateusz Górecki (@M_Gorecki) September 24, 2022
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.