| Koszykówka / Rozgrywki ligowe
Mimo 18 porażek i ostatniego miejsca w tabeli ekstraklasy, w zespole koszykarek INEA AZS Poznań wciąż panuje optymizm. Władze klubu chcą w niedalekiej przyszłości zbudować solidną drużynę, pozyskać nowych sponsorów oraz postawić na szkolenie młodzieży.
Poznańska drużyna fatalnie spisuje się w obecnych rozgrywkach. Przegrała wszystkie 18 spotkań, a w ostatnim meczu po raz pierwszy udało się jej rzucić więcej niż 60 punktów. Miesiąc temu doszło do zmiany szkoleniowca - Krzysztofa Szewczyka zastąpił Ryszard Barański, ale zespół jak przegrywał,
tak przegrywa.
– Jest kilka przyczyn takiej, a nie innej postawy drużyny. Jednym z powodów jest kontuzja Aleksandry Drzewińskiej, która dopiero teraz wraca do zespołu, ale nie jest jeszcze w optymalnej formie – wyjaśnił prezes sekcji Paweł
Leszek Klepka.
– Myślę też, że staraliśmy się za wszelką cenę szukać oszczędności i zabrakło w sztabie szkoleniowym osoby, która odpowiadałaby za przygotowanie fizyczne. Bez tego nie ma co się bawić w profesjonalną koszykówkę. Widać, że naszym
dziewczynom po prostu brakuje sił w czwartej kwarcie i czasami nie potrafią utrzymać korzystnego rezultatu – dodał.
Działacze jednak nie załamują rąk i starają się zbudować nową strukturę organizacyjną, która pozwoli na stworzenie w niedalekiej przyszłości zespołu walczącego o coś więcej niż utrzymanie w ekstraklasie. Powołano nowy zarząd
oraz nawiązano współpracę z jedną z firm marketingowych, która ma zająć się szukaniem sponsorów.
– Przed nami są nowe wyzwania. Odchodzimy od planów jednorocznych i przymierzamy się do stworzenia trzyletniej strategii rozwoju klubu. Zdajemy sobie sprawę, że nie możemy już liczyć na pieniądze z budżetu miasta, w
którym może zupełnie zabraknąć środków na sport kwalifikacyjnych. Dlatego mamy wiele innowacyjnych pomysłów, które mają na celu zwrócić uwagę sponsorów. Stawiamy też przede wszystkim na szkolenie młodzieży. Klub ma pod sobą aż 500 dziewczyn uprawiających koszykówkę - to olbrzymi potencjał – wyjaśnił nowy wiceprezes zarządu sekcji AZS Tomasz Długiewicz.
Jak dodał, sporym atutem w rozmowach ze sponsorami ma być... brak zadłużenia. – Nie jest tajemnicą, że niektóre kluby mają kłopoty finansowe, a po pozyskaniu sponsora jego pieniądze idą w pierwszej kolejności na spłatę długów. U nas pieniądze sponsora pójdą na budowę nowej drużyny. W tej chwili
nie mamy żadnych zaległości wobec zawodniczek – podkreślił Długiewicz.
Warunkiem rozwoju drużyny jest gra w najwyższej klasie rozgrywkowej, a z tym może być problem. Dlatego władze klubu nie ukrywają, że w przypadku degradacji, będą chciały wykupić tzw. dziką kartę, której koszt wynosi 50 tys. złotych.
– Wiele klubów wiąże ledwo koniec z końcem i nie sądzę, by wszystkie 14 zespołów przystąpiło do rozgrywek w przyszłym sezonie. Dlatego też zakładamy, że właśnie dzięki "dzikiej karcie" pozostaniemy w elicie – podsumował
Klepka.
Zobacz również: Mecz Gwiazd: Bibrzycka i Leciejewska wracają do kadry
85 - 67
WKS Śląsk Wrocław
104 - 109
Trefl Sopot
85 - 92
MKS Dąbrowa Górnicza
73 - 70
King Szczecin
84 - 92
Anwil Włocławek
97 - 82
Enea Abramczyk Astoria Bydgoszcz
73 - 102
BM Stal Ostrów Wielkopolski
81 - 104
Grupa Sierleccy Czarni Słupsk
84 - 86
Polski Cukier Pszczółka Start Lublin
58 - 62
Anwil Włocławek
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.