Jubileuszowe, 250. El Clasico odbędzie się już w niedzielę. Po raz pierwszy w oficjalnym spotkaniu w barwach Barcelony przeciwko Realowi Madryt zagra Robert Lewandowski. Zarówno Polak, jak i reszta jego kolegów wystąpi w tym meczu w specjalnych koszulkach. Pojawi się na nim logo promujące gwiazdę muzyki – Drake’a.
Od tego sezonu głównym sponsorem klubu z Katalonii jest Spotify – największy muzyczny serwis streamingowy na świecie. Ta współpraca zakłada promocję nie tylko tej firmy, ale i czołowych artystów publikujących tam swoje piosenki. W ten sposób Spotify chciało uhonorować Drake’a – kanadyjskiego rapera, który jako pierwszy przekroczył liczbę 50 miliardów odtworzeń jego utworów.
Podczas meczu z Realem, piłkarze Barcelony zagrają w koszulkach z charakterystycznym wizerunkiem sowy – logo marki rapera. Jak zapewnia klub oraz Spotify, w trakcie sezonu podobnych działań ma być więcej. "To strategiczna relacja, dzięki której staramy się połączyć dwa światy, które mogą wzbudzać emocje: muzykę i piłkę nożną" – podkreśla Juli Guiu, wiceprezes działu marketingu FC Barcelona.
🦉 @Drake 💙❤
— FC Barcelona (@FCBarcelona) October 14, 2022
First artist to hit 50 billion @Spotify streams. First artist to share the @FCBarcelona shirt. pic.twitter.com/cBiHjge5FG