Już za trzy tygodnie rozpoczną się mistrzostwa świata w Katarze. Dla polskich piłkarzy będzie to szansa, by zapisać się na kartach historii i... dobrze zarobić. Polski Związek Piłki Nożnej nie będzie żałował pieniędzy na premię. Przeznaczy na nie znaczną część nagród od FIFA.
Konta kadrowiczów zostały zresztą już zasilone sporą kwotą, która przypadła za awans na mundial. Warto przypomnieć, że biało-czerwoni w marcowym finale baraży o awans na mistrzostwa wygrali 2:0 ze Szwecją. FIFA nagrodziła za to Polski Związek Piłki Nożnej 11 milionami złotych. 70 procent tej kwoty zostało przyznane za fazę grupową, a pozostałe 30 procent za zwycięstwo w barażach. Pieniądze zostały rozdysponowane wśród piłkarzy zgodnie z ustalonym systemem. Najwięcej dostali ci, którzy grali najwięcej.
Przed reprezentantami kolejne okazja, by dobrze zarobić. – FIFA za wyjście z grupy płaci cztery miliony dolarów, nie ma premii za poszczególne mecze. Z tej puli do piłkarzy trafi około połowa – powiedział w rozmowie z eurosport.pl Łukasz Wachowski, sekretarz generalny PZPN. Oznacza to, że aby myśleć o dodatkowej premii, biało-czerwoni będą musieli dojść co najmniej do 1/8 finału mistrzostw. W grupie zmierzą się z Meksykiem, Arabią Saudyjską oraz Argentyną. W pierwszym meczu, który rozpocznie się 22 listopada o godzinie 17:00, ich rywalami będą Meksykanie.
Z kwoty, którą ewentualnie FIFA wypłaci Polskiemu Związkowi Piłki Nożnej, do kieszeni polskich piłkarzy trafi tylko część. Według ustaleń portalu Meczyki.pl, rada drużyny wynegocjowała 40 procent. Oznacza to, że jeżeli biało-czerwoni wyjdą z grupy, to będą mogli liczyć na około 7,5 miliona złotych do podziału. Przed wylotem do Kataru drużyna prowadzona przez trenera Czesława Michniewicza zagra jeszcze jeden mecz towarzyski. 16 listopada zmierzy się w Warszawie z Chile. Zgrupowanie kadry rozpocznie się dwa dni wcześniej.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (971 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.