Przygodę na mistrzostwach świata w Katarze rozpoczyna reprezentacja Serbii, którą wielu okrzyknęło czarnym koniem mundialu. Turniej rozpoczną od spotkania z faworytem do mistrzostwa, Brazylią. – Serbowie podejdą do swoich trzech meczów, jakby każdy był finałem – mówi specjalnie dla TVPSPORT.PL serbski bramkarz Zlatan Alomerović.
Serbowie na mundial w Katarze awansowali bezpośrednio z eliminacji. W grupie wyprzedzili między innymi Portugalię i Irlandię. Podczas mistrzostw świata czeka ich trudniejsze zadanie. Trafili na Brazylię, Szwajcarię i Kamerun. Zdaniem serbskiego bramkarza Zlatana Alomerovicia drużynę Stojkovicia stać na wyjście z grupy.
Robert Bońkowski, TVPSPORT.PL: – Wielu już okrzyknęło Serbię czarnym koniem mundialu i to bez rozegranego pierwszego meczu. Słusznie?
Zlatan Alomerović, Jagiellonia Białystok: – Są ku temu powody. Zagraliśmy bardzo dobre eliminacje. Ponadto solidnie zaprezentowaliśmy się w rozgrywkach Ligi Narodów, bo awansowaliśmy do dywizji A. Uważam, że reprezentacja Serbii ma potencjał na to, żeby z grupy wyjść, a później walczyć na całego o jak najlepszy wynik. Drabinka turniejowa też wcale nie jest bardzo trudna. W 1/8 finału, przy potencjalnym awansie, Serbowie mogą trafić na przykład na Portugalię, czy Urugwaj, czyli zespoły, które można pokonać.
– Jakie panują nastroje w Serbii?
– Naszą cechą narodową jest pewność siebie. Oczekiwania kibiców wobec gry reprezentacji są zawsze bardzo wysokie. Mamy taką mentalność, że na wielkich turniejach możemy być lepsi, niż inni. Myślę, że po ostatnich meczach Ligi Narodów, czy kwalifikacjach do mundialu, nasi kibice oczekują od kadry wyjścia z grupy.
– Serbia ma teraz bardzo zrównoważoną kadrę. Piłkarze sprzed czterech lat dojrzeli, doszło kilku młodych. To przemawia za tym, żeby przynajmniej wyjść z grupy?
– Wyjście z grupy, to cel numer jeden. Co będzie dalej, to się okaże. Selekcjoner Dragan Stojković wlał w tę reprezentację dużo pewności siebie. Dzięki temu zespół wierzy w swoją jakość.
– W eliminacjach bardzo dobrze sobie poradziliście, awansowaliście z pierwszego miejsca, zostawiając w tyle Portugalię.
– Wiąże się z tym ciekawa anegdota, która też zahacza o moje poprzednie wypowiedzi dotyczące mentalności. Przed eliminacjami do mundialu jeden z dziennikarzy zadawał pytanie o ewentualny awans. Nie zdążył dokończyć, a trener Stojković przerwał mu pytaniem "Jaki ewentualny? On musi być". No i był. Awans był obowiązkiem reprezentacji, oni właśnie z takim nastawieniem pracowali.
– Pierwszy mecz z Brazylią, to nie jest chyba wymarzony terminarz? To faworyci do zwycięstwa na tym turnieju.
– Brazylia jest jednym z faworytów do mistrzostwa, ale poprzednie mecze mundialu, jak na przykład spotkania Argentyny z Arabią Saudyjską, Niemiec z Japonią, a nawet Belgii z Kanadą, chociaż Belgowie wygrali, udowodniły, że na wielkim turnieju wszystko jest możliwe. Serbowie podejdą do swoich trzech meczów, jakby każdy był finałem.
🇷🇸 Тим Србије на Светском првенству у Катару. Напред, Орлови! 🔥🦅🏆🇶🇦#SrcemSvim #Orlovi #Srbija #FSS#FIFAWorldCup #Qatar2022 pic.twitter.com/p82mQl1fC0
— Fudbalski savez Srbije | FA of Serbia (@FSSrbije) November 11, 2022
Kontenery się przydały. Katar pomaga ofiarom trzęsienia ziemi
Meksykanie ukarani przez FIFA za mecz z Polską na MŚ
Rywale ukarani. Muszą zapłacić za zachowanie w trakcie meczu z Polakami
Argentyńczyk ujawnia: przy 0:1 Polak poprosił mnie, by więcej nie strzelać
Ale numer! Messi pozował do zdjęć z... podróbką pucharu
Nagroda nie dla Marciniaka! Na mundialu najlepszy był inny sędzia
Szał na punkcie koszulek Argentyny. Chcesz kupić? Poczekasz długo
"Aż spadłem z łóżka..." Francuski sędzia ocenił pracę Marciniaka
Każdy będzie mógł zobaczyć... łóżko Messiego. Gratka dla kibiców!
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (960 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.