Ach, co to był za finał! Po kapitalnym meczu Michael Smith pokonał Michaela van Gerwena 7:4 i po raz pierwszy w karierze został mistrzem świata w darcie. Anglik dokonał tego w wielkim stylu, w drugim secie rzucając dziewiątą lotkę. Komentatorzy nie mieli wątpliwości – to był najlepszy leg w historii darta!
To, co wydarzyło się we wtorkowy wieczór w londyńskiej Alexandra Palace na stałe wpisze się do panteonu najwspanialszych chwil w historii darta. W trzecim legu drugiego seta Smith i van Gerwen odpalili fajerwerki – po sześciu perfekcyjnych rzutach, obaj mogli kończyć lega dziewiątą lotką. Jako pierwszy próbował Holender i pomylił się dopiero w ostatnim rzucie – na podwójnej 12. Smith natomiast nie spudłował ani raz.
Anglik był we wtorek w kapitalnej dyspozycji. Dość powiedzieć, że mecz próbował zamknąć... dziewiątą lotką (co ostatecznie mu się nie udało). Ale nim do tego doszło, kilkukrotnie był w stanie odrodzić się po chwilowych dołkach. Tak było zresztą również i w ostatnim secie, w którym van Gerwen prowadził już 2:0. Gdyby dołożył kolejnego lega, w setach zrobiłoby się już tylko 6:5 dla Anglika. Smith zapanował jednak nad emocjami i kilka minut później przypieczętował triumf.
Kluczowy moment meczu miał miejsce w siódmym secie. Wtedy też Van Gerwen prowadził 2:0 w legach i miał szansę, by wyjść na prowadzenie 4:3. Smith odmienił jednak losy rywalizacji – najpierw zapisał na swoim koncie tego, a niewiele później dwa kolejne sety i w efekcie objął prowadzenie 6:3. Tego nie mógł już zmarnować.
32-latek zrewanżował się tym samym Holendrowi za porażkę w finale mistrzostw w 2019 roku (3:7). To zresztą był jego trzeci występ w meczu o tytuł – oprócz wspomnianego starcia z MvG, w 2022 roku Smith zmierzył się z Peterem Wrightem, przegrywając 5:7. Dziś może powiedzieć: do trzech razy sztuka!
Za triumf Anglik otrzymał czek na 500 tysięcy funtów.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1024 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (93 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.