Wiemy, że w Pucharze Świata są dwa momenty mniej zajmujące widza. Myślimy w FIS nad tym, jak to zmienić – mówi TVPSPORT.PL Sandro Pertile, dyrektor najważniejszego cyklu w skokach narciarskich. Jednym z poważniejszych pomysłów jest rozstawianie czołowych skoczków w pierwszej serii. Obecnie skaczą według miejsca w rankingu.
Rozważania o potrzebie reform w skokach narciarskich przybierają na sile. Problemów w dyscyplinie jest sporo, na czele z takim, że przy udziale w konkursach Pucharu Świata państw – nazwijmy to – egzotycznych, różnice pomiędzy czołowymi zawodnikami a ogonem stawki bywają absurdalne. Internet drwi, że w stawce PŚ są tzw. toilet jumpers (ang. toaletowi skoczkowie), podczas prób których "można zająć się innymi sprawami, a i tak niczego się nie straci". Sandro Pertile w rozmowie z TVPSPORT.PL przyznaje, że zna problem, zresztą ten dość klarownie prezentują wyniki oglądalności.
Włoch przekonuje, że FIS od pewnego czasu zastanawia się, jak jest w stanie uatrakcyjnić widowisko na całej długości.
– Pierwszy moment, który nie przyciąga widza przed telewizorem, to chwile po starcie pierwszej serii. Drugi to początek drugiej. Z TOP30 kwestia jest dyskusyjna, bo na teraz jesteśmy dalecy od ograniczania obsady drugiej kolejki. A w pierwszej zawody zaczynają zazwyczaj skoczkowie z państw, które dopiero aspirują do ścisłej elity i oni też muszą być w PŚ – argumentuje Pertile.
Działacz, który przejął w FIS schedę po Walterze Hoferze, zgadza się, że przed dyscypliną kluczowe lata w kontekście rozwoju i utrzymania zainteresowania. To może dotyczyć m.in. wprowadzenia nowych formatów.
– On jest dobry – mówi wprost Karl Geiger. A Aleksander Zniszczoł sugeruje, że 50+30 skoczków w konkursie to już tradycja.
– Dlatego ona nie zniknie. Kluczem jest zastanowić się, czy da się ją poprawić. Dlatego po wstępnej analizie sytuacji wiemy, że obcięcie liczby skoczków na tę chwilę nie jest możliwe. Ale możliwe jest sprawienie, aby ci najlepsi pojawiali się wcześniej niż po kilkudziesięciu minutach 1. serii – uważa Pertile. Jak? Przykład idzie m.in. z biegów narciarskich. – Tam w wyścigach indywidualnych na czas najlepsi są rozstawiani na liście startowej na podstawie rankingu, ruszają między słabszymi, są z nimi wymieszani. Dzięki temu widz co jakiś czas dostaje kogoś ze ścisłego topu i pozostaje żywo zainteresowany transmisją, śledzi postęp rywalizacji, ma jasne odniesienie. My też możemy coś takiego zrobić – zapowiada dyrektor PŚ.
Taki pomysł przedstawił publicznie pierwszy raz. A co ciekawe, ten jest zgodny z wizją Stefana Krafta.
– Sądzę, że kwalifikacje – tak jak w Formule 1 – powinny coś dawać. Coś na starcie, jakiś bonus. W wyścigach jest to pole position, u nas też dałoby się pójść w tę stronę. Tę lub dodatkowych punktów na konkurs. Albo punktów do klasyfikacji generalnej. Jestem pewien, że skoki są plastyczne i da się je usprawnić. Wzrost znaczenia kwalifikacji byłby takim krokiem naprzód – uważa Austriak.
Pertile, który po marcowej deklaracji formatu duetów wprowadził je do testu już na Letnie Grand Prix kilka miesięcy później, nie przedstawił teraz żadnych dat. Najpierw jego wizję musiałaby zaakceptować rada FIS.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.