Jak podało brytyjskie "The Telegraph", rząd jest bliski przekazania 2,3 miliarda funtów wpływów ze sprzedaży Chelsea Romana Abramowicza na rzecz Ukrainy, ale musi uzyskać ostateczną zgodę UE.
Premier League. Gigantyczne pieniądze dla Ukrainy od... Rosjanina, Romana Abramowicza. To dzięki sprzedaży Chelsea
Pieniądze ze sprzedaży Chelsea w ciągu kilku tygodni mają trafić do nienazwanej jeszcze fundacji działającej na rzecz Ukrainy. To będzie jedna z największych darowizn charytatywnych dla ofiar wojny w historii. "The Telegraph" podkreśla, że pieniądze uzyskane na mocy transakcji były trzymane na sankcjonowanym koncie przez osiem miesięcy. Źródła gazety z rządu twierdzą, że nowa fundacja jest bliska uzyskania zgody Komisji Charytatywnej. Wiadomo jednak, że następnie przekazanie darowizny musi uzyskać ostateczne "zielone światło" z Unii Europejskiej, ponieważ Abramowicz podlega sankcjom również we wspólnocie.
Według informacji z Wysp Brytyjskich, były dyrektor naczelny UNICEF UK, Mike Penrose, stanie na czele fundacji na mocy porozumienia zawartego między rządem a Abramowiczem w czasie przejęcia Chelsea przez Todda Boehly'ego w maju ubiegłego roku. Sprawa ma zostać sfinalizowana w ciągu najbliższych dwóch tygodni.
Oczekuje się, że w nowo utworzonym niezależnym zarządzie zasiądą dyrektorzy światowych organizacji humanitarnych i biznesowych. Niewielka część pieniędzy z przejęcia została wydana w zeszłym roku, aby Penrose mógł zatrudnić prawników i specjalistów od kwestii charytatywnych, którzy pomagali mu w stworzeniu ram prawnych.
Jak powiedział "The Telegraph" w zeszłym roku, fundacja ma zaspokoić "natychmiastową potrzebę zwiększenia pomocy humanitarnej, w tym sprzętu medycznego, urazowego, chirurgicznego i gwarantować zdolność do zaspokojenia potrzeb ludności dotkniętej konfliktem w pobliżu linii frontu w sektorach takich, jak dostarczanie żywności, podstawowe usługi, edukacja, a także wsparcie medyczne". – Istnieje potrzeba wspierania ukraińskich instytucji, które są przeciążone. Przy takim poziomie przesiedleń pojawiają się szkoły, które nagle przyjmują znacznie więcej dzieci, niż są w stanie obsłużyć – przyznał.
Według brytyjskich mediów pomysłem Abramowicza było to, by założyć fundację. – Rzecznik Abramowicza skontaktował się ze mną, aby to zrobić, ale tworzę to niezależnie z własnej inicjatywy przy wsparciu uznanych ekspertów prawnych i humanitarnych – powiedział Penrose.
Chelsea została sprzedana za 2,3 mld funtów.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.