Amerykanka Mikaela Shiffrin coraz bliższa jest poprawienia rekordu 86 triumfów w alpejskim Pucharze Świata należącego do narciarskiej legendy Ingemara Stenmarka. Jak przyznaje w liczbie zwycięstw może wyprzedzić Szweda, ale nie przezwycięży jego dziedzictwa.
– Nawet z tym rekordem nie będę najlepsza w historii. Może mogę pobić jego liczby, ale nie mogę pobić jego spuścizny – powiedziała Shiffrin w rozmowie z ekspertką Eurosportu, byłą słoweńską narciarką Tiną Maze.
Jej zdaniem na miano alpejczyka wszech czasów zasługuje właśnie Stenmark, który odnosił liczne sukcesy w latach 70. i 80. ubiegłego wieku.
Jednocześnie uważa, że tych najlepszych mogłoby być więcej. – Przez lata było wiele niesamowitych historii w narciarstwie zjazdowym. To wciąż coś, co mnie inspiruje, by być dla siebie surowszym, szczególnie kiedy czuję się zmęczona – zaznaczyła i przypomniała przy okazji, że to właśnie Maze zakończyła sezon 2012/13 z rekordową liczbą 2414 punktów, co dało jest triumf w klasyfikacji generalnej PŚ.
Shiffrin ma już w tym sezonie 1697 pkt, a w kalendarzu pucharowym jest jeszcze 11 startów. Na kolejne punkty będzie jednak musiała poczekać do zakończenia rozpoczętych w poniedziałek we Francji mistrzostw świata. Początek okazał się pechowy dla Amerykanki, gdyż jadąc po złoty medal popełniła błąd techniczny na przedostatniej tyczce slalomu i nie ukończyła rywalizacji w kombinacji.
Dwukrotna mistrzyni olimpijska i sześciokrotna mistrzyni świata pod koniec stycznia wygrała pierwszy z dwóch slalomów PŚ w Szpindlerowym Młynie odnosząc 85. zwycięstwo. Dzień później stanęła przed szansą wyrównania osiągnięcia Stenmarka, ale przegrała minimalnie zajmując drugie miejsce ze stratą sześciu setnych sekundy do triumfatorki. Eksperci są jednak zgodni, że jest tylko kwestią czasu, kiedy 27-letnia Amerykanka stanie się samotną rekordzistką w liczbie pucharowych triumfów.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1012 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.