Projekt piłkarskiej Superligi budzi ogromne kontrowersje. O rozgrywkach znów jest głośno, bowiem przedstawiciele organizatora ogłosili nowy format turnieju. Jest on zupełnie inny od tego, który pierwotnie zakładano.
Próby utworzenia Superligi trwają od przełomu wieków, jednak nigdy nie było tak blisko rewolucji, jak w 2021 roku. Wtedy to 12 najlepszych klubów świata (między innymi Real Madryt, Barcelona, Juventus, Manchester United) utworzyło międzynarodową ligę w opozycji dla Ligi Mistrzów. Futbolowi groził rozłam, bowiem FIFA i UEFA groziły wykluczeniem tych zespołów ze swoich struktur. Ostatecznie wstrzymano realizację projektu, ale pomysłu nie porzucono.
Po blisko dwóch latach Superliga wychodzi do klubów i kibiców z nową propozycją. O obecnych założeniach opowiedział w rozmowie z "Die Welt" Bernd Reichart – szef firmy A22, odpowiedzialnej za tworzenie i sponsorowanie tych rozgrywek. Według nowych założeń, Superliga rezygnuje z ekskluzywnego charakteru na rzecz formatu przypominającego w pewnym stopniu obecne europejskie puchary.
Reichart ogłosił dziesięć punktów, które mają się stać podstawami Superligi. Najbardziej interesujący z nich dotyczy sposobu prowadzenia rozgrywek. Według tego pomysłu, w Superlidze miałoby uczestniczyć od 60 do nawet 80 zespołów, podzielonych na kilka poziomów.
O kwalifikacji decydowałyby nie zamożność właścicieli czy marka klubu, a wyniki rozgrywek krajowych. Żadna drużyna nie otrzymałaby stałego członkostwa, co było często wypominane przez krytyków poprzedniego formatu. Każdy uczestnik Superligi miałby zagwarantowane przynajmniej 14 meczów. Sama Superliga dąży natomiast do tego, aby kalendarze zespołów nie były bardziej przeładowane niż obecnie.
🚨 The new Super League proposal:
— Transfer News Live (@DeadlineDayLive) February 9, 2023
• Multi-division competition.
• 60-80 teams.
• No permanent members.
• Minimum 14 games per club, per season.
(Source: @SamWallaceTel) pic.twitter.com/hAIV1YFC05
17:45
NK Celje
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (955 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.