Hall of Heroes zyskało nowych bohaterów! Katowicki Spodek potwierdził swój status prawdziwej świątyni światowego esportu – przez ostatnie trzy dni tysiące kibiców podziwiało w nim najlepszych zawodników i zespoły, rywalizujących o mistrzowskie tytuły i nagrody o łącznej wartości 1 500 000 dolarów. Wszyscy oczekiwali niezapomnianych chwil oraz emocjonujących starć i otrzymali to z nawiązką.
W wielkim finale turnieju Counter-Strike: Global Offensive stanęły naprzeciwko siebie dwie najlepsze drużyny na świecie – obie zdeterminowane, by sięgnąć po najwyższe trofeum. Zawodnicy G2 Esports, marzący od zeszłego roku, by tutaj, w Katowicach, wznieść puchar Intel® Extreme Masters oraz Heroic, które od ostatniego Majora w Rio ma wiele do udowodnienia.
Obie drużyny pokazały, że są świetnie przygotowane, gwarantując sobie jako pierwsze miejsca w półfinałach. Swoją dominację udowodniły też pokonując pozostałych rywali stojących im na drodze do finału.
Już początkowa mapa pokazała zebranym na arenie Spodka, że będzie to prawdziwe starcie tytanów. W pierwszej połowie wpierw na prowadzenie wyrwał się zespół prowadzony przez cadiaNa, jednak marzenie o szybkiej wygranej zostało im brutalnie wydarte przez G2 Esports, które po zmianie stron oddało Duńczykom jedynie dwie rundy.
Gorąca atmosfera "de_mirage" została podniesiona do maksimum, ponieważ Heroic od samego początku rozpoczęło silną ofensywę. Zawodnikom G2 Esports otrząśnięcie się z szoku zajęło aż dziewięć rund, ale od tego momentu rzadko kiedy dawali rywalom jakiekolwiek szanse i z wynikiem 16 do 13 sięgnęli po zwycięstwo na drugiej mapie.
Rozpoczynając trzecią mapę, gracze Heroic wiedzieli, że nie mogą już popełniać błędów. I choć w rundzie pistoletowej nie udało im się odnieść sukcesu, następne sześć starć dało im solidną zaliczkę. Zawodnicy G2 Esports jednak niczego nie zamierzali im ułatwiać, regularnie zdobywając kolejne punkty i do końca pierwszej połowy oba zespoły dzieliło jedno oczko różnicy na korzyść Heroic. Duńczycy czuli jednak, że przed nimi otwiera się szansa na wygraną. Dzięki determinacji i dobrym decyzjom taktycznym, szybko przekuli rozgrywkę po stronie terrorystów na sukces, i pierwszą mapę na swoim koncie.
Początek zmagań na "de_ancient" tylko potwierdził wyrównany poziom obu pretendentów do tytułu mistrza. Żadna ze stron nie była w stanie zdominować oponenta. Dopiero seria pięciu wygranych rund dla G2 Esports pozwoliła złapać zawodnikom wiatr w żagle. Napędzani ogłuszającym dopingiem publiczności zgromadzonej na trybunach w Spodku raz za razem zadawali miażdżące razy Duńskiej drużynie, aż do upragnionego zwycięstwa!
Mecz zakończył się wynikiem 3:1 dla G2 Esports, które w rezultacie przegrało tylko jedną mapę na przestrzeni całego turnieju. Oznacza to, że zespół wraca do domu z lwią częścią z 1 000 000 dolarów puli nagród oraz krokiem w stronę Intel® Grand Slam.
Jeszcze tydzień temu do turnieju przystępowało 36 zawodników SC2 z nadzieją na zdobycie tytułu Mistrza Świata. Determinacja, spryt i przede wszystkim wola walki doprowadziła dwóch do Wielkiego Finału, który w tym roku rozgrywany był w Międzynarodowym Centrum Kongresowym, na największej scenie IEM Expo. W ostatecznym pojedynku zmierzyli się ze sobą dwaj gracze Terran – Koreańczyk Cho "Maru" Seong-ju i reprezentant Chin Li "Oliveira" Peinan.
Przed spotkaniem wydawało się, że to doświadczony Maru będzie dyktował warunki meczu, ale esport po raz kolejny pokazał swoją nieprzewidywalność. Po pięciu rundach zaciętego pojedynku to Oliveira odczytał klasyczne “gg” wygrywając pojedynek wynikiem 4:1.
Tym samym chiński zawodnik jako pierwszy reprezentant swojego kraju zdobywa tytuł mistrzowski StarCraft II i na zawsze zapisuje się na kartach historii jako jeden z bohaterów Hall of Heroes. Tym samym sezon ESL Pro Tour 2022/23 dobiega końca
Niedzielny wieczór oznaczał też koniec pierwszego etapu rywalizacji cyklu ESL Impact w roku 2023. W MCK odbył się samodzielny turniej kobiecych zespołów CS:GO, do którego przystąpiło osiem najlepszych organizacji z całego świata. Wśród nich, do wtóru oklasków rodzimych kibiców drużyna NaVi Javelins reprezentowana przez piątkę Polek.
Niesione dopingiem faworytki publiczności bez potknięć dotarły do finału, gdzie stanęły naprzeciw drużyny Nigma Galaxy. Po pierwszej rundzie meczu wydawało się, że pokonanie Polek będzie stanowiło tylko kwestię czasu, jednak zawodniczki NaVi znalazły w sobie nowe siły i w drugiej mapie doprowadziły do wyrównania. Niestety po dwóch rundach dogrywki musiały uznać wyższość rywalek, które zakończyły spotkanie wynikiem 2:0 i dodały kolejny puchar do swojej kolekcji.
Swój debiut na IEM Expo miał zupełnie nowy turniej w postaci ESL R1. Wirtualne wyścigi w wykonaniu zaawansowanych kierowców simracingowych, rozegrane na profesjonalnych symulatorach, przyciągnęły uwagę fanów szybkości w Katowicach.
Podczas weekendu 11-12 lutego, 48 kierowców wzięło udział w pierwszych dwóch rundach Sezonu Wiosennego, który kontynuowany będzie przez kolejne tygodnie online, a zakończy się turniejem rangi Major.
Emocjonująca rywalizacja na torach stanowi nowy rozdział zarówno dla twórców gry RENNSPORT, w której odbywają się wyścigi, jak i całego cyklu turniejów. Jego łączna pula nagród w roku 2023 to 500 000 euro.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (991 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.