Rafał Gikiewicz to czołowy bramkarz Bundesligi. Doświadczony Polak z Augsburga nie ma jeszcze podpisanej umowy na nowy sezon. Zdaniem Kickera, jego klub nie będzie spieszyć się z przedłużeniem kontraktu. 35-latkowi może jednak pomóc ważna klauzula.
Gikiewicz występuje w Niemczech od blisko dziewięciu lat. Jego pierwszym klubem za zachodnią granicą był Eintracht Brunszwik, z którego trafił do Freiburga. Polak zbudował jednak swoją reputację dopiero w Unionie Berlin, do którego został sprzedany w lipcu 2018 roku. Dwa lata później zamienił stolicę Niemiec na Augsburg.
35-latek jest bardzo ceniony w klubie z Bawarii. Gikiewicz rozegrał w jego barwach 91 spotkań, z czego 23 razy zachował czyste konto. W tym sezonie opuścił tylko pięć meczów z powodu kontuzji. Augsburg nie wygrał żadnego z nich.
Mimo pewnej pozycji bramkarz nie jest do końca pewny swojej przyszłości. Umowa Gikiewicza z Augsburgiem wygasa wraz z końcem czerwca i – jak informuje "Kicker" – klub nie zamierza spieszyć się z jego przedłużeniem. Niemiecki dziennik jako przyczynę podaje zaawansowany wiek Polaka. "Augsburg chciałby z roku na rok być zorientowany co do tej osobowości" – podkreśla "Kicker".
Nie oznacza to jednak, że Gikiewicz znajduje się na straconej pozycji. Dziennikarze ujawniają bowiem, że w kontrakcie 35-latka istnieje zapis o automatycznym przedłużeniu o rok w przypadku rozegrania określonej liczby meczów. Zdaniem "Kickera", brakuje ich już tylko siedmiu. Gikiewicz powinien osiągnąć ten pułap, zważywszy na swoją pozycję w zespole i fakt, że do końca sezonu zostało jeszcze 12 spotkań Bundesligi.
Kicker reporting Augsburg keeper Rafal Gikiewicz has a clause in his contract setting the table for an extension. Gikiewicz reportedly needs to take part in 7 more comp games for the clause to be triggered. However Kicker says Daniel Caligiuri & Augsburg could go separate ways.
— Derek Rae (@RaeComm) March 1, 2023
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (971 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.