| Piłka nożna / Liga Konferencji
Mecz Lecha z Djurgarden w 1/8 finału Ligi Konferencji przyciągnął na trybuny stadionu w Poznaniu ponad czterdzieści tysięcy widzów. A jakim zainteresowaniem cieszy się spotkanie rewanżowe w Sztokholmie? – Bilety na czwartkowy mecz z Lechem Poznań są już prawie wyprzedane – mówi w rozmowie z TVPSPORT.PL szwedzki dziennikarz Marcus Bring z portalu Fotboll Sthlm.
"Bilety na mecz z Lechem są prawie wyprzedane"
Przed Lechem Poznań mecz rewanżowy 1/8 finału Ligi Konferencji. Pierwsze spotkanie zakończyło się zwycięstwem mistrza Polski 2:0 po trafieniach Antonio Milicia i Filipa Marchwińskiego. Dzięki temu drużyna prowadzona przez Johna van den Broma przed rewanżem może być uważana za faworyta jeszcze bardziej niż tydzień temu. Nie da się ukryć, awans do tej fazy europejskich rozgrywek to dla klubu duży sukces. Nic więc dziwnego, że na stadion Lecha zawitało ponad czterdzieści tysięcy kibiców.
Jak się okazuje, ta rywalizacja cieszy się równie dużym zainteresowaniem ze strony fanów Djurgarden. Drużyna bowiem walczy o pierwszy ćwierćfinał europejskich rozgrywek od sezonu 1955/1956, gdy brała udział w pierwszej edycji Pucharu Europy Mistrzów Krajowych (protoplasty Ligi Mistrzów). Choć wicemistrz Szwecji przegrał pierwszy mecz, Tele2 Arena w Sztokholmie również może zostać całkowicie zapełniona.
– Zainteresowanie jest duże. Bilety na czwartkowe spotkanie z Lechem Poznań są prawie wyprzedane. To jedne z najważniejszych meczów w historii Djurgarden i kibice są podekscytowani – przyznaje w rozmowie z TVPSPORT.PL dziennikarz ze Sztokholmu, Marcus Bring.
“To jedna z największych grup kibicowskich w kraju”
Tele2 Arena (obiekt, z którego korzysta Djurgarden, a także Hammarby) to jeden z największych obiektów widowiskowo-sportowych w Szwecji. Może pomieścić bowiem nawet 45 tysięcy widzów. Według oficjalnych danych, rekordowym wydarzeniem na tym stadionie był koncert Madonny w 2014 roku, na który przyszło 39338 osób. Ze względu na wymogi, na mecze piłkarskie nie może wejść aż tyle osób, tylko maksymalnie około 30-35 tysięcy, w zależności od wyznaczonych miejsc stojących.
Jak podaje nasz rozmówca, Djurgarden ma jedną z najwyższych średnich frekwencji w lidze szwedzkiej. Mecz z Lechem powinien jednak ma przyciągnąć znacznie więcej widzów niż zwyczajne ligowe spotkanie. – To jeden z klubów w Szwecji z największą liczbą kibiców. W zeszłym sezonie ich średnia frekwencja w domu wynosiła około dwudziestu tysięcy osób – mówi nam Marcus Bring.
Szwedzki dziennikarz dodaje, że duże zainteresowanie Djurgarden wynika z piłkarskich tradycji. Fani ekipy ze Sztokholmu uchodzą za jedną z najliczniejszych i najlepiej zorganizowanych grup kibicowskich w kraju. Rzadko jednak są bohaterami głośnych skandali.
– To jedna z największych grup kibicowskich w kraju. Atmosfera na stadionie jest zawsze bardzo dobra, szczególnie w ważnych meczach – takim też będzie nadchodząca rywalizacja z Lechem. Jak w przypadku kibiców innych dużych klubów, zawsze się zdarzają jakieś incydenty. Ale w ostatnich latach nie byli oni zamieszani w żadne większe afery – przyznaje redaktor portalu Fotboll Sthlm.
“Kibice wciąż wierzą w odwrócenie losów rywalizacji”
Frekwencja na meczu z Djurgarden może być bliska maksimum, czyli około trzydziestu tysięcy widzów. Nawet mimo wyjazdowej porażki drużyny w Poznaniu. Jak twierdzi Bring, słabsze wyniki klubu nie mają wpływu na zapełnienie trybun Tele2 Areny.
– Oczywiście, byli rozczarowani pierwszym meczem. Biorąc jednak pod uwagę, jak dobrze drużyna radziła sobie w ostatnich latach – jedna porażka albo gorszy występ to za mało, aby kibice stracili cierpliwość. Do porażki z Lechem podeszli rozsądnie i wciąż wierzą w szanse na odwrócenie losów rywalizacji – podsumowuje nasz rozmówca.
Lech Poznań zagra z Djurgarden w rewanżu 1/8 finału Ligi Konferencji w czwartek, 16 marca. Początek meczu zaplanowano na godzinę 18:45.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.