| Inne zimowe / Narciarstwo alpejskie
Amerykanka Mikaela Shiffrin ponownie przeszła do historii Pucharu Świata, stając się pierwszą kobietą w narciarstwie alpejskim, która przekroczyła granicę miliona dolarów za nagrody finansowe.
Triumf Shiffrin w niedzielnym slalomie gigancie był jej 13. zwycięstwem licząc od października zeszłego roku. W sumie konto Amerykanki za przyznane nagrody powiększyło się, w zakończonym już sezonie, o 964 200 franków szwajcarskich, czyli 1,04 miliona dolarów.
To ustanawia nowy rozdział w narciarstwie alpejskim i stawia Shiffrin w dziale finansów przed Marco Odermattem. Szwajcar w sobotę wygrał slalom gigant. Było to także jego 13. zwycięstwo w sezonie. Do jego portfela trafiło z premii od organizatorów zawodów 941 200 franków, 1,017 miliona dolarów.
Poprzedni kobiecy rekord zarobków także należał do Shiffrin. Amerykanka w sezonie 2018/2019 zarobiła 886 000 franków. 28-latka w miniony weekend po raz piąty w karierze odebrała Kryształową Kulę za wygranie klasyfikacji generalnej. Przy okazji wyśrubowała do 88 rekord zwycięstw w karierze, po drodze bijąc osiągnięcie należące do legendarnego Szweda Ingemara Stenmarka.
Zarobki Shiffrin są prawie trzy razy większe niż jej najgroźniejszej rywalki. Sofia Goggia "wyjeździła" 365 000 USD. Na tę sumę w dużej części złożyło się pięć triumfów Włoszki w zjeździe.
Swoją nagrodą pieniężną Odermatt znacznie pobił poprzedni rekord mężczyzn wynoszący 670 000 franków (724 000 USD), a należący do Austriaka Marcela Hirschera z sezonu 2017/2018.
Drugie miejsce w tym sezonie, w tym bogatym zestawieniu, przypadło w udziale Aleksandrowi Aamodtowi Kilde. Norweg, prywatnie partner Shiffrin, za premie zgarnął 673 000 dolarów.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1028 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (93 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.