Po blamażu z Czechami, reprezentacja Polski zmazała plamę za porażkę na start eliminacji Euro i wygrała z Albanią 1:0 (1:0). Atmosfera na Stadionie Narodowym była daleko od euforii. W pewnym momencie głośniej dopingowali... albańscy kibice.
CZYTAJ TEŻ: Kac po Polsce. Czesi stracili punkty!
To miał być mecz, w którym podopieczni Fernando Santosa zrehabilitują się przed własną publicznością za porażkę w Pradze z Czechami (1:3). Pod względem czysto wynikowym – tak było. Biało-czerwoni wygrali za sprawą bramki Karola Świderskiego w 41. minucie. Polacy nie zachwycali jednak pod względem stylu gry. Często tracili piłki, prowokując rywali do stworzenia groźnych sytuacji.
Skoro piłkarze nie zachwycali na boisku, to i reakcja kibiców nie mogła być euforyczna. Czasami na stadionie panowała cisza, a albańscy kibice... zagłuszali polskich, którzy na chwilę ożyli po zdobytej bramce przez Świderskiego.
Na telebimie Narodowego wyświetlały się emotikony i przyśpiewki, które miały porwać widzów do kibicowania. Tak się jednak nie stało, a na obiekcie panowała familijna atmosfera, wręcz podobna do tych na stadionach w Grodzisku Wielkopolskim czy Niecieczy. Szczególnie groteskowo wybrzmiał komunikat "machajmy szalikami", który stał się hitem Internetu i powodem do wielu przeróbek w sieci.
Temat zbyt słabego dopingu kibiców na Narodowym jest gorący od kilku miesięcy. Choć PZPN zdecydował się na system próbujący sterować dopingiem, na razie on nie zdaje egzaminu. Na ten moment atmosfery na stadionach możemy pozazdrościć choćby "naszym bratankom", Węgrom, którzy gorąco kibicowali swoim rodakom w meczu z Bułgarią.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (949 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.
Komentarz:
Jacek Laskowski, Marcin Żewłakow