Piłkarze Juventusu, mimo odjętych 15 punktów w ligowej tabeli, dalej liczą się w walce o wysokie miejsca w Serie A. Duża w tym zasługa świetnie funkcjonującej formacji defensywnej. Na przestrzeni dotychczasowych 28 kolejek klub z Turynu zachował aż 17 czystych kont. Przez ostatnie 40 lat tak korzystny bilans przytrafił się Juventusowi tylko raz.
W 28 kolejkach Serie A Juventus stracił zaledwie 22 gole, więcej tylko od Lazio i Napoli (kolejno 19 i 20 straconych goli). Klub z Turynu jest także w czołówce w klasyfikacji zachowanych czystych kont. W tym sezonie w lidze ma już ich 17.
Składa się na to 13 meczów na "zero z tyłu" Wojciecha Szczęsnego oraz cztery Mattii Perina. A to, jak wyliczył portal pazzidifanta.com, jeden z najlepszych wyników klubu w ostatnich 40 latach na tym etapie sezonu. Lepszy bilans był jedynie w sezonie 2017/18, gdy po 28 kolejkach Stara Dama miała już w dorobku 18 czystych kont.
Oprócz polskiego bramkarza także Alex Meret 13-krotnie kończył mecz bez straconej bramki w tym sezonie Serie A. Jeszcze lepszy bilans ma jednak Ivan Provedel z Lazio. Czyste konto zachowywał w tym sezonie aż 17 razy.
W teorii cała trójka ma jeszcze w tym sezonie szansę na pobicie rekordu Gianluigiego Buffona. Włoski bramkarz jest rekordzistą pod względem największej liczby czystych kont w jednym sezonie Serie A. W kampaniach 2011/12 i 2015/16 kończył mecz bez straconego gola 21 razy.
Biorąc pod uwagę stosunek czystych kont do rozegranych meczów, to w tym sezonie ligi włoskiej najlepiej wypada Szczęsny. Grał na "zero z tyłu" w 13 meczach z łącznie 20, w których bronił (65 procent). Ivan Provedel grał we wszystkich dotychczasowych starciach Serie A, a bez straconego gola kończył mecz 17 razy (61 procent).
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (982 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.