Za nami najdłuższy w historii sezon ze skokami narciarskimi. Rywalizacja trwała 150 dni, najlepszy w Pucharze Świata okazał się Halvor Egner Granerud. Zakończone zmagania podsumował dyrektor PŚ. – Generalnie poziom rywalizacji był jednak świetny. Nie zawsze dało się przewidzieć triumfatora. Konkursy wygrywali skoczkowie z wielu krajów, co sprawiło, że sezon był ekscytujący – powiedział Sandro Pertile w rozmowie z "WP Sportowe Fakty".
Zimowe zmagania rozpoczęły się na początku listopada w Wiśle. Później skoczkowie mieli przerwę spowodowaną piłkarskimi mistrzostwami świata w Katarze. Rywalizacja zakończyła się dopiero w ostatnich dniach marca. Łącznie pucharowa karuzela kręciła się przez 150 dni. Był to najdłuższy w historii sezon ze skokami narciarskimi.
– Ustanowiliśmy rekord. Rywalizacja trwała 150 dni, ale to przede wszystkim przez mundial w Katarze, do którego musieliśmy się dostosować. Jest kilka plusów: w Wiśle udanie przetestowaliśmy rywalizację hybrydową, a po 33 latach wróciliśmy do USA. Mimo bardzo długiego sezonu nie czuliśmy zmęczenia i znużenia – przyznał szef PŚ.
Pertile został zapytany o punktowe przeliczniki, które dość mocno dzielą środowisko tej dyscypliny. Często mówi się, że gratyfikacje przyznane za niekorzystne warunki tak naprawdę nie oddają tego, co w rzeczywistości dzieje się na skoczni. – Przeliczniki pomogły naszej dyscyplinie. Bez nich wiele konkursów by się nie odbyło. Już nie decyduje, jak kiedyś, tylko pech albo szczęście do warunków. Zawody są bardziej sprawiedliwe. Oczywiście myślimy o ulepszeniu obecnego systemu, ale na konkrety poczekajmy. Będziemy o tym dyskutować w kwietniu – dodał Włoch.
Najlepszy w rekordowym pod względem długości sezonie był Norweg Halvor Egner Granerud. Polacy również mieli swoje momenty. Mistrzem świata został Piotr Żyła, a przez cały sezon o czołowe lokaty walczył Dawid Kubacki.
– Generalnie jestem zadowolony z pracy, jaką wykonało jury. Tak jak to mówiłem już u państwa wcześniej, jesteśmy sportem na świeżym powietrzu i zawsze warunki atmosferyczne miały i będą miały wpływ na przebieg rywalizacji. Poziom rywalizacji był jednak świetny. Nie zawsze dało się przewidzieć triumfatora. Konkursy wygrywali skoczkowie z wielu krajów, co sprawiło, że sezon był ekscytujący – powiedział dyrektor PŚ w rozmowie z "WP Sportowe Fakty".
231.1
228.9
226.0
225.7
225.5
225.3
225.0
218.2
214.6
212.4
212.0
12
211.6
13
211.0
14
210.0
15
209.1
208.5
205.8
18
205.3
19
202.9
20
202.5
21
202.1
22
201.2
23
197.0
196.7
25
196.4
195.0
27
193.6
193.4
193.2
191.5
1
813.4
2
809.3
3
802.5
4
762.1
5
699.9
6
681.3
7
667.2
8
601.6
9
383.9
10
382.6
11
382.3
12
380.8
1
543.5
2
539.5
3
535.4
4
507.2
5
471.2
6
453.5
7
445.8
8
412.2
9
383.9
10
382.6
11
382.3
12
380.8
13
178.5
14
163.0
15
153.6
131.6
129.8
129.6
129.0
126.5
121.4
121.1
8
117.9
117.7
10
117.6
11
112.2
12
111.6
13
110.6
110.5
15
109.9
108.7
108.3
18
106.7
19
106.2
20
106.0
21
104.1
22
103.9
23
101.7
24
101.0
25
100.5
99.8
27
98.7
28
98.4
95.0
93.3
1
328.8
2
277.4
3
274.4
4
273.3
5
270.1
6
262.8
7
260.2
8
259.3
9
254.0
10
248.6
11
244.8
12
241.0
13
232.0
14
230.6
15
230.0
16
228.6
17
228.0
18
220.5
19
214.3
20
210.8
21
207.5
22
204.1
23
200.2
24
195.0
25
193.5
26
190.6
27
188.5
175.8
29
174.0
30
170.3
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (960 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.