Polski trener walczy o Ligę Mistrzów. Drużyna Urawa Red Diamonds, prowadzona przez Macieja Skorżę, może stać się najlepszą drużyną w Azji (oglądaj transmisję na kanale federacji AFC). Co były trener Lecha Poznań zmienił w japońskim klubie? Jaką opinią cieszy się wśród tamtejszych dziennikarzy? Czy zespół z Saitamy jest faworytem do triumfu w LM? Więcej na ten temat powiedział Dan Orlowitz, dziennikarz magazynu "The Japan Times".
Przemysław Chlebicki, TVPSPORT.PL: – Co Maciej Skorża zmienił w drużynie Urawa Red Diamonds?
Dan Orlowitz, dziennikarz "The Japan Times": – Pod jego wodzą drużyna atakuje zdecydowanie szybciej niż za czasów poprzedniego trenera, Ricardo Rodrigueza. Jest znacznie więcej podań do przodu niż wewnątrz strefy, co sprawia, że piłkarze sprawniej przesuwają się po boisku. Doszło do poprawy w grze obronnej i w pierwszym spotkaniu z Al-Hilal było widać wpływ Skorży na ten element. Wciąż jednak są duże problemy ze zdobywaniem bramek.
– Jak praca Skorży jest oceniana w Japonii?
– Na początku były wątpliwości, ale jak to się mówi – nie od razu Rzym zbudowano. Skorża z czasem znalazł swoje miejsce i sposób na drużynę. Myślę, że teraz wszyscy rozumieją i dostrzegają pracę, jaką wykonał z piłkarzami, żeby byli przygotowani do finału.
– Czy 1:1 z Al-Hilal w pierwszym meczu to dobry wynik?
– W pewnym stopniu jest to mały sukces. Co prawda, nie można powiedzieć, że byli drużyną lepszą przez dziewięćdziesiąt minut. Na trudnym terenie głównym celem bywa jednak zminimalizowanie strat. Poza tym, obyło się bez żadnych kontuzji i czerwonych kartek.
– Co może być atutem drużyny z Saitamy?
– Jak już wspomniałem, defensywa jest bardzo dobrze poukładana. Gra bardzo dobrze po kilku wpadkach na początku sezonu. Środkowy obrońca Hiroki Sakai oraz bramkarz Shusaku Nishikawa mają duże doświadczenie. Szczególnie ten drugi – dla niego to już trzeci finał Azjatyckiej Ligi Mistrzów. Atutem drużyny będzie także atmosfera własnego stadionu. Kibice Urawa Red Diamonds są najgłośniejsi i najbardziej zagorzali w Japonii, co na pewno będzie widoczne w trakcie finału Ligi Mistrzów. W tym przypadku "dwunasty zawodnik" może zrobić różnicę.
– Wspomniałeś, że problemem może być atak.
– Wykończenie akcji jest cały czas w rozsypce. Żaden z zagranicznych napastników na razie nie wchodzi na poziom, którego powinno się od nich oczekiwać. Nadzieją może być tylko Shinzo Koroki, który potrafi być talizmanem. Jest w pełni sił, więc jeśli Urawa będzie miała kłopoty w finale, będzie mogła na nim polegać.
– Jakiego przebiegu meczu spodziewasz się w rewanżu?
– Urawie nie będzie łatwo. W Al-Hilal brakuje jednak kilku kluczowych zawodników z powodu zawieszeń i kontuzji, co japońska drużyna może wykorzystać i zdobyć trzeci w historii klubu tytuł Azjatyckiej Ligi Mistrzów. Najbardziej prawdopodobnym rezultatem jest 1:0, ale jeśli gol padnie bardzo wcześnie, a piłkarze Al-Hilal poczują się podrażnieni, mecz może się otworzyć.
– Urawa zajmuje w tej chwili szóste miejsce w lidze i do lidera traci sześć punktów, ale rozegrała dwa spotkania mniej. Czy można uznać tę drużynę za jednego z faworytów do mistrzostwa Japonii?
– Faworyta do końcowego triumfu w niej nie widzę. Ale uważam, że ma potencjał na czołową trójkę. Za nami jednak dopiero jedna trzecia sezonu. Liga japońska zwykle jest dość otwarta i wiele się dzieje w jej trakcie. Urawa ma jednak szansę włączyć się do walki o najwyższe lokaty.
– Ricardo Rodriguez pracował w Urawie przez dwa lata. Czy uważasz, że Maciej Skorża również może zostać w tym klubie na dłużej?
– Jest tu dopiero cztery miesiące... Najpierw pozwólmy mu trochę popracować!
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (964 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.