Jaka jest przyszłość światowej siatkówki? W programie "7 dni sport" na antenie TVP Sport siatkarscy eksperci skrytykowali obecne podejście władz międzynarodowych federacji siatkarskich. – To masakryczny beton, który trzeba w końcu skruszyć, a tych "leśnych dziadków", którzy tylko walczą o stołki – rozgonić – ocenił 137-krotny reprezentant Polski, Zbigniew Bartman.
Marcin Możdżonek o porównaniu pieniędzy w siatkówce i piłce nożnej:
– Porównanie z piłką nożną jest nie na miejscu, ale jest kilka rzeczy, które można poprawić. Powinniśmy wskazywać drogę, którą powinna iść siatkówka. Musimy wzmocnić swoją pozycję na arenie międzynarodowej. Marketing siatkówki na poziomie europejskim i światowym też jest do poprawy. Finał w Turynie był cudowny, przy pełnej hali. Porównajmy to jednak to Euroligi koszykarskiej - jeśli ktoś obejrzał ostatnie mecze Realu Madryt z Partizanem Belgrad, mógłby się bardzo zdziwić, jak mogą wyglądać takie spotkania i czym jest atmosfera. Ale nie mówmy "chochołów" o tym, że dogonimy piłkę nożną, bo to się nie wydarzy.
Krzysztof Ignaczak krytykuje marketing światowych federacji siatkarskich:
– Skostniałe struktury FIVB i CEV wymagają zmian – przede wszystkim zmiany myślenia. Jeżeli chcemy spojrzeć to piłki nożnej – trzeba się zastanowić czy sezon nie powinien trwać cały rok, żeby możliwości pokazywania sponsorów było dużo więcej. A nie tylko pół roku. Marketing jest do poprawy – można czerpać wzorce zza Oceanu, bo tam robią to doskonale. Umieją zmonetyzować nawet niepopularne u nas dyscypliny. A my mówimy o dyscyplinie, która przynosi co rok medale. Potrzeba też transferów nie tylko pieniędzy publicznych, które bardzo wspierają polski sport, ale także sponsorów prywatnych – stworzenie modelu biznesowego, na którym oni będą mogli zarobić. Siatkówka jest dobrą formą reklamy, ale nie jest biznesem.
Zbigniew Bartman o zmianach, które są potrzebne w światowej siatkówce:
– To masakryczny beton, który trzeba w końcu skruszyć, a tych "leśnych dziadków", którzy tylko walczą o stołki – rozgonić. To jest niemożliwe, żeby taka federacja jak Polska nie miała wpływu na to, co się dzieje w europejskiej i światowej federacji. Jako kraj jesteśmy jednym z głównych promotorów tego sportu na świecie i nie może być takiej sytuacji, że federacja nam narzuca termin zakończenia rozgrywek pierwszoligowych, bo trwają za długo. Mieliśmy rywalizację o awans, która musiała być przedwcześnie zakończona, bo federacji nie podoba się, jak długo grają zawodnicy. Co to ma za znaczenie dla światowej federacji... To jest skandal! Zbudowaliśmy przepiękną markę na rodzimym podwórku i teraz nadszedł moment, żeby wziąć się za europejską federację, a potem światową. Musimy zbudować naszą pozycję w strukturach światowej federacji, żeby uporządkować ten sport odnośnie kalendarza i marketingu. W ten sposób możemy zrobić sport, który będzie popularny na świecie, a nie w kilku-kilkunastu krajach.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.