| Piłka ręczna / ORLEN Superliga
Po raz 12. z rzędu, a 20. w historii piłkarze ręczni Barlinek Industrii Kielce zostali mistrzami Polski. W decydującym o tytule spotkaniu kielczanie wygrali w niedzielę we własnej hali z Orlen Wisłą Płock 27:24 (15:11).
Niedzielne spotkanie elektryzowało kibiców piłki ręcznej nie tylko w Polsce. Stawka była ogromna – zamykająca sezon 2022/23 "święta wojna" rozstrzygała losy tytułu i decydowała o tym, kto zagra w Lidze Mistrzów. Przed meczem w lepszej sytuacji była Wisła – to ona pół roku temu wygrała pierwsze starcie 29:27 i w niedzielę mogła nawet przegrać jedną bramką, a i tak zapewniłaby sobie złoto. Kielce były pod ścianą – im tytuł dawała wyłącznie wygrana i to co najmniej dwoma trafieniami.
I taka sytuacja była też na finiszu spotkania. W 54. minucie goniąca przez cały mecz wynik Wisła zmniejszyła straty do jednego gola (21:22). Od tego momentu rozpoczęło się nerwowe przeciąganie liny. Kluczowa akcja miała miejsce niecałe 90 sekund przed końcem – Kielce prowadziły wtedy 25:23, ale to Wisła miała piłkę i szansę na trafienie, które w tamtym momencie zapewniałoby jej tytuł. Tyle, że Nafciarze szansy nie wykorzystali – Daniel Dujshebaev wyrwał piłkę z rąk środkowego Gergo Fazekasa, a Arkadiusz Moryto trafił na 26:23, praktycznie pieczętując wygraną gospodarzy.
Kielce dominowały niemal przez całe spotkanie. Już w 5. minucie odskoczyły rywalom na dwa gole przewagi (4:2), a niecały kwadrans później wygrywały nawet 9:4. Świetnie bronił w tym czasie Andreas Wolff (pięć interwencji przed przerwą), ale przewaga brała się z doskonałej gry kielczan w defensywie. Znakomite zawody, tak jak kilka dni temu przeciwko Veszprem w Lidze Mistrzów, rozgrywali Tomasz Gębala i Arciom Karaliok, co chwila przerywając ataki rywali i wybijając ich z rytmu. W pierwszej połowie zanotowali trzy razy więcej takich interwencji niż ich przeciwnicy (33 do 11).
Wisła natomiast grała falami. A to zbliżyła się do kielczan na dwa gole, by po chwili w ciągu kilkudziesięciu sekund pozwolić rywalom odjechać na cztery lub pięć bramek. Tak było w końcówce pierwszej połowy i tak było też po przerwie. Kontakt udało się złapać dopiero we wspomnianej 54. minucie. Na finiszu Nafciarze popełnili jednak błędy, które kosztowały ich mistrzostwo. Na nie poczekać muszą jeszcze co najmniej przez rok.
PGNiG Superliga, 26. seria:
Barlinek Industria Kielce – Orlen Wisła Płock 27:24 (15:11)
Najwięcej goli: dla Kielc – Alex Dujshebaev 7, Arkadiusz Moryto i Szymon Sićko po 5, Arciom Karaliok 4; dla Wisły – Siergiej Kosorotow 6, Tin Lucin 4
Następne
22:00
KGHM Chrobry Głogów
22:00
Azoty Puławy
22:00
Industria Kielce
22:00
Rebud KPR Ostrovia
22:00
Orlen Wisła Płock
22:00
Energa MMTS Kwidzyn
22:00
Energa MMTS Kwidzyn
22:00
Piotrkowianin
22:00
Gwardia Opole
22:00
PGE Wybrzeże Gdańsk
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1028 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (93 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.
Komentarz:
Maciej Iwański, Michał Matysik