To byłby wielki bokserski hit. Mistrz świata WBC wagi ciężkiej Tyson Fury (33-0-1, 24 KO) poinformował w mediach społecznościowych, że Anthony Joshua (25-3, 22 KO) otrzymał od niego kontrakt na walkę. Do pojedynku miałoby dojść we wrześniu na stadionie Wembley w Londynie.
CZYTAJ TAKŻE: Polak przed życiową szansą. "To będzie mój dzień!"
Ta walka rozpalała wyobraźnie kibiców na całym świecie gdy Joshua był jeszcze posiadaczem pasów IBF, IBO, WBA i WBO wagi ciężkiej, a starcie z Furym (czempionem WBC) miało być pierwszym unifikacyjnym pojedynkiem w królewskiej kategorii od 1999 roku. AJ stracił jednak pasy na rzecz Oleksandra Usyka, z którym przegrał dwa razy. Chociaż Joshua nie posiada mistrzowskich tytułów, pojedynek z Furym wciąż ekscytowałby nie tylko kibiców na Wyspach, ale na całym świecie.
"Kilka dni temu wysłałem Anthony'emu Joshui draft kontraktu na wrześniową walkę na stadionie Wembley. To walka, którą każdy chce zobaczyć, łącznie ze mną. Dawaj AJ, dajmy światu to, czego chce. Tym razem nie zamierzam nagrywać miliona filmików i wywierać presji. Piłka jest po twojej stronie" – napisał w mediach społecznościowych "Król Cyganów".
Już dwa razy było blisko organizacji pojedynku Fury – Joshua. W 2021 roku negocjacje były już bardzo zaawansowane, ale plany storpedował Deontay Wilder, który przed sądem wywalczył prawo do trzeciej walki z Furym. Rozmowy wznowiono rok później, ale strony nie mogły dojść do porozumienia w kwestii daty i miejsca pojedynku. Czy teraz będzie inaczej?
Według amerykańskich mediów, obóz Fury'ego zwrócił się z propozycją pojedynku także do Andy'ego Ruiza Juniora (35-2, 22 KO) i Zhileia Zhanga (25-1-1, 20 KO). Meksykanin, który w 2019 roku sensacyjnie pokonał Joshuę (przegrał w rewanżu), podobno jednak za bardzo się ceni. Natomiast Chińczyk ma już zakontraktowany rewanż z Joe Joyce'em (kwietniowa walka zakończyła się zwycięstwem Zhanga przez TKO w 6. rundzie).
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.