| Piłka nożna / PKO BP Ekstraklasa
Legia Warszawa zakończyła sezon 2022/2023 jako wicemistrzowie Polski. Stołeczna drużyna mogła też liczyć na wsparcie kibiców, którzy ustanowili rekord frekwencji na stadionie przy Łazienkowskiej 3.
Sezon 2022/2023 PKO Ekstraklasy został zakończony. Raków Częstochowa zdobył mistrzostwo Polski, a drugie miejsce w tabeli zajęli piłkarze Legii Warszawa. Przy Łazienkowskiej powodem do radości okazał się także rekord średniej frekwencji na mecz. Zawodnicy stołecznego klubu mogli liczyć na mocne wsparcie kibiców.
Rekordowy sezon kibiców Legii Warszawa
– Naszym celem jest wyższa frekwencja na meczach. Podjęliśmy szereg działań, które dzień po dniu realizowaliśmy. Wielu kibiców pozytywnie reagowało na reklamy na mieście. Nawet wygrywając cały czas, naszym obowiązkiem są stałe działania w obszarze profrekwencyjnym. Będziemy zadowoleni, gdy na każdym spotkaniu pojawiać się będzie pomiędzy 20–28 tysięcy osób – twierdził kilka miesięcy temu Marcin Herra, wiceprezes zarządzający stołecznego klubu.
Legia ruszyła w kwestii działań zachęcających kibiców do pojawiania się na stadionie. Kilka razy w zakończonym sezonie stołeczny klub mógł się pochwalić sprzedaniem wszystkich biletów na zwykłe trybuny. Do tego dochodziły działania powiązane ze zniżkami, które wynikały na przykład z frekwencji na danym spotkaniu. Dodatkowo Wojskowi współpracowali z grupami kibicowskimi w kwestii zapraszania na stadion przy Łazienkowskiej. Sprawne działanie sprawiło, że wicemistrzowie Polski mogą pochwalić się najwyższą średnią frekwencją/mecz, która wyniosła 21 230 osób. Przebito w ten sposób poprzedni rekord z sezonu 2011/2012, który wynosił 20 981 widzów.
Średnia frekwencja/mecz na stadionie Legii Warszawa w XXI wieku:
2022/2023 – 21 230
2021/2022 – 15 375
2020/2021 – 1660 (pandemia koronawirusa)
2019/2020 – 14 356
2018/2019 – 16 885
2017/2018 – 17 261
2016/2017 – 20 425
2015/2016 – 15 783
2013/2014 – 16 254
2012/2013 – 17 669
2011/2012 – 20 981
2010/2011 – 16 775 (otwarcie nowego stadionu)
2009/2010 – 3432
2008/2009 – 4585
2007/2008 – 5823
2006/2007 – 8738
2005/2006 – 7721
2004/2005 – 7333
2003/2004 – 10 688
2002/2003 – 8800
2001/2002 – 7045
2000/2001 – 8500
Frekwencje i zachowanie kibiców regularnie chwalił Kosta Runjaic, trener Wojskowych. Przed każdym spotkaniem Niemiec zapraszał fanów na stadion. – Spróbujemy kontynuować sposób w jaki pracujemy i trzymamy się razem z zespołem, kibicami i pracownikami klubu. Doping naszych fanów był wspaniały, niesamowity! To jeden z najważniejszych aspektów zakończonego sezonu. Bez takiego wsparcia nie osiągnęlibyśmy takich wyników i tyczy się to meczów domowych, jak i wyjazdowych. Jestem z tego powodu bardzo szczęśliwy – powiedział na zakończenie sezonu szkoleniowiec warszawian.
Legia po raz trzeci w historii przebiła średnią frekwencję kibiców na mecz wynoszącą przynajmniej 20 tysięcy widzów. Wcześniej stało się to w sezonach 2016/2017 (20 425) oraz 2011/2012 (20 981).
Wsparcie fanów pomogło Legii w stworzeniu istnej twierdzy przy Łazienkowskiej. Warszawianie, jako jedyny zespół w lidze, nie przegrali na własnym stadionie. Taka seria w stolicy egzystuje już od 404 dni i jest najdłuższą trwającą aktualnie w PKO Ekstraklasie.
Kolejny sezon warszawianie rozpoczną 22/23 lipca. Wcześniej ekipę Runjaica czeka pięć meczów kontrolnych, a także zgrupowanie w Austrii, które zostanie zorganizowane na przełomie czerwca i lipca.
16:00
Bruk-Bet Termalica
18:30
Cracovia
12:45
KGHM Zagłębie Lubin
15:30
Korona Kielce
18:15
Raków Częstochowa
12:45
Lechia Gdańsk
15:30
Arka Gdynia
18:15
Piast Gliwice
17:00
Pogoń Szczecin
16:00
Radomiak Radom
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.