Czołowi kierowcy Formuły 1, wbrew pojawiającym się głosom o wykreśleniu w przyszłości z kalendarza Grand Prix Monako w Monte Carlo, opowiadają się za utrzymaniem tej rundy cyklu także w następnych sezonach.
Oponenci wyścigu w Monte Carlo uważają, że uliczny tor nie spełnia aktualnych norm bezpieczeństwa, że praktycznie brak możliwości wyprzedzania sprawia, że rywalizacja nie jest ekscytująca, a brak nowoczesnej infrastruktury sprawia coraz większe problemy.
Z takimi opiniami nie zgadza się dwukrotny mistrz świata Hiszpan Fernando Alonso z Aston Martina. – Każdy start w Monte Carlo daje taką dawkę adrenaliny, że później wystarcza jej na długo. To chyba najbardziej widowiskowa runda mistrzostw świata, to miejsce wyjątkowe dla sportu motorowego. Osobiście lubię tam startować, choć tor jest bardzo trudny. Monako powinno pozostać w kalendarzu – uważa Hiszpan.
Także lider cyklu, dwukrotny mistrz świata Holender Max Verstappen z Red Bulla jest za. – Gdy jedziesz w Monte Carlo, czujesz, że tętno skacze ci maksymalnie. To trudny tor, chyba najtrudniejszy ze wszystkich ulicznych. Gdy popełnisz jeden błąd, możesz wylądować ma skalnej ścianie. Ale to jest esencja ścigania się w Formule. Jestem za utrzymaniem tego wyścigu w kalendarzu – deklaruje Verstappen.
Także Monakijczyk Charles Leclerc z Ferrari jest przeciwny ewentualnym próbom usunięcia rundy w Monako z kalendarza. – Trudno tu wyprzedzać, to prawda, ale wrażenia z jazdy są takie, że zapiera dech. Monako to historia Formuły 1, nie powinno się tego tracić – zaznaczył.
Pierwszy wyścig F1 w Monte Carlo odbył się w 1950 roku, wygrał go wtedy Argentyńczyk Juan Manuel Fangio jadący Alfa Romeo. Rekordzistą imprezy jest Brazylijczyk Ayrton Senna, który triumfował tu sześć razy, a pięć z rzędu w latach 1989-1993. Po pięć wygranych mają Brytyjczyk Graham Hill i Niemiec Michael Schumacher, a cztery Francuz Alain Prost.
Organizatorem wyścigu jest Automobile Club de Monaco, który organizuje także Rajd Monte Carlo.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.