| Piłka nożna / PKO BP Ekstraklasa
Większy budżet ma pomóc Legii Warszawa w walce o europejskie puchary. Najbliższe tygodnie mają być za to istotne Kosty Runjaicia, który już wkrótce może rozpocząć rozmowy na temat nowego kontraktu.
Legia Warszawa zakończyła pierwszy sezon pod wodzą Kosty Runjaica z bardzo dobrymi wynikami. Zdobyła Puchar Polski, a także uplasowała się na drugiej pozycji w PKO Ekstraklasie. W kolejnych rozgrywkach oczekiwania względem niej będą jednak większe. – Będziemy chcieli być lepsi. To jednoznacznie wskazuje na to, co postaramy się osiągnąć. Naszym celem jest też utrzymanie wysokiego poziomu działań. W klubie gramy do jednej bramki. Mam nadzieję, że na koniec, także dzięki codziennej pracy, osiągniemy mistrzostwo Polski, a to da nam szansę gry w eliminacjach Ligi Mistrzów – zapowiada Marcin Herra, wiceprezes zarządzający Legii.
Kosta Runjaic podpisze nowy kontrakt?
Niemiecki szkoleniowiec pokazał się w zakończonym sezonie z dobrej strony. Już w pierwszym roku pracy udowodnił, że Legia dokonała właściwego wyboru. Teraz stoją przed nim poważniejsze cele. Władze wierzą jednak, że będzie w stanie je zrealizować. Możliwe, że już wkrótce ruszą rozmowy na temat przedłużenia jego umowy, która obowiązuje do 30 czerwca 2024 roku.
– Trener jest teraz na urlopie po dobrym sezonie. Przygotowania do kolejnych rozgrywek zostały już rozpoczęte w klubie. Nasza umowa ze szkoleniowcem jest jeszcze ważna przez rok, ale Jacek Zieliński, dyrektor sportowy, w odpowiednim czasie rozpocznie rozmowy o przyszłości naszej współpracy – zapowiada Herra na łamach TVPSPORT.PL.
– Doskonałym barometrem wydarzeń wokół klubu jest frekwencja na meczach. Jesteśmy zadowoleni z wyników. Fani sami zdecydowali, by po trudnym sezonie mocno wspierać klub. Zanotowaliśmy rekordowy wynik, a na spotkaniach pojawiało się średnio ponad 21 tysięcy widzów. Ponad 360 tysięcy osób odwiedziło Łazienkowską tylko w trakcie meczów. Nie brakowało wniosków po poprzednich latach, a my staraliśmy się je usłyszeć i odpowiadaliśmy konkretami. Chcemy ciągle podnosić jakość dla kibiców i sponsorów – zapewnia wiceprezes zarządzający stołecznego klubu.
Legia będzie miała większy budżet
Przynajmniej od kilkunastu miesięcy nie brakuje dyskusji na temat pieniędzy w Legii. Sytuacja finansowa nie jest doskonała. Warszawski klub nie ma też wielu środków na transfery gotówkowe. – Sytuacja finansowa jest nieustannym wyzwaniem i znacząca poprawa wymaga procesu, który trwa dłużej niż sezon czy dwa. Za nami rozgrywki, w których osiągnęliśmy lepszy wynik finansowy od zakładanego. Tyczy się to zwłaszcza obszarów komercyjnych. Lepsze są przychody z dni meczowych. O kilkanaście procent lepsza jest też sprzedaż w sklepie czy punktach gastronomicznych, jak i w zakresie sponsoringu – opowiada Herra.
– Ważnym aspektem są przychody z praw transmisyjnych i te będą zgodne z założeniami budżetowymi. Są jeszcze przychody z transferów wychodzących, gdzie spodziewamy się efektów w najbliższych miesiącach. Trend jest jednak pozytywny i wciąż pracujemy nad budżetem 2023/24, który będzie na poziomie przychodów wyższy od tego w minionym sezonie. Będzie to też miało przełożenie na pion sportowy, a przede wszystkim na budżet płacowy, który zostanie lekko zwiększony – zapowiada przedstawiciel stołecznego klubu.
– Docelowo chcemy, by budżet miał dwie warianty i przy każdym mógł być osiągnięty dobry wynik. Scenariusz bazowy to gra w eliminacjach, a dodatkowy: z fazą grupową europejskich pucharów. W tym roku jednak tak jeszcze może nie być. Nadal awans będzie miał duże znaczenie – dodaje Herra.
Legia w ostatnich dniach przedłużyła umowę ze sponsorem głównym, którym jest plus500. Kontrakt został podpisany na dwa lata z opcją przedłużenia o kolejne 12 miesięcy. Trwają też negocjacje ze sponsorem nazwy stadionu. 21 czerwca kibice zobaczą za to ofertę biletową na nowy sezon. Jednocześnie nie można wykluczyć pewnych zmian w cenniku, choć władze Legii zapowiadają "rozsądek".
Kolejny sezon warszawianie rozpoczną 22/23 lipca. Wcześniej ekipę Runjaica czeka pięć meczów kontrolnych, a także zgrupowanie w Austrii, które zostanie zorganizowane na przełomie czerwca i lipca.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.