| Piłka nożna / Betclic 2 Liga
To była szalona końcówka sezonu w eWinner 2. lidze. Ostatnia, 34. kolejka obfitowała w wiele zwrotów akcji. Bezpośredni awans na zaplecze elity wywalczył były klub Roberta Lewandowskiego, Znicz Pruszków, który wykorzystał potknięcie Kotwicy Kołobrzeg. Rzutem na taśmę w barażach znalazł się Motor Lublin, który zremisował z Polonią Warszawa (już wcześniej zapewniła sobie awans z 1. miejsca).
Przed ostatnią kolejką eWinner 2. Ligi pozostało kilka niewiadomych do rozwiązania. Pewna awansu na zaplecze Ekstraklasy była Polonia Warszawa, natomiast pogodzone ze spadkiem do 3. ligi były Śląsk II Wrocław, Garbarnia Kraków i Siarka Tarnobrzeg. Nie wiedzieliśmy jednak, kto wywalczy bezpośredni awans do 1. ligi, kto zagra w barażach i kto, jako czwarty zespół, opuści rozgrywki szczebla centralnego.
Szanse na bezpośredni awans miały Kotwica Kołobrzeg, Stomil Olsztyn i Znicz Pruszków. O utrzymanie walczyły rezerwy Zagłębia Lubin, Górnik Polkowice oraz Radunia Stężyca. O awans do baraży walczył Motor Lublin, który aby być pewnym udziału potrzebował zwycięstwa na Konwiktorskiej z Czarnymi Koszulami.
Do przerwy w niedzielnej multilidze padły zaledwie... cztery bramki. Działo się przede wszystkim w Kołobrzegu, gdzie Kotwica niespodziewanie przegrywała z Pogonią Siedlce 0:1. Potknięcia kołobrzeżan nie potrafiły wykorzystać drużyny Znicza i Stomilu, które bezbramkowo remisowały w swoich potyczkach. Motor do przerwy remisował 0:0 z Polonią, ale lublinianie byli zadowoleni z wyniku w Puławach. Walcząca o baraże Wisła przegrywała z rezerwami Lecha Poznań 0:1.
W drugiej połowie rozwiązał się worek z bramkami. Zwariowany mecz kibice oglądali w Lubinie, gdzie broniące się przed utrzymaniem rezerwy Zagłębia zaciekle walczyły z KKS-em Kalisz, który chciał awansować do baraży. Miedziowi w 88. minucie za sprawą Patryka Kusztala (który ustrzelił dublet) wyszli na prowadzenie, którego już nie oddali do końca. Tym samym pozbawili kaliszan marzeń o awansie i wysłali Górnika Polkowice do 3. ligi. Niedawny spadkowicz z 1. ligi przegrał ze zdegradowaną Garbarnią Kraków 1:3 i zaliczył drugi spadek z rzędu.
Ten wynik ucieszył zawodników Motoru Lublin, którzy przy takim rezultacie potrzebowali przynajmniej punktu. Po bramce Pawła Tomczyka w 75. minucie przegrywali 0:1, ale za sprawą Rafała Króla w 90. minucie wywalczyli wymarzony awans do barażów. W nim zmierzą się z Kotwicą Kołobrzeg, która dała plamę, remisując u siebie z Pogonią Siedlce 1:1. A przecież kołobrzeżanie przez większość sezonu plasowali się na miejscu dającym awans do Fortuna 1. Ligi...
Wpadkę Kotwicy wykorzystał Znicz Pruszków, który wygrał z Hutnikiem Kraków 1:0 po trafieniu Krystiana Pomorskiego w 80. minucie. Tym samym po sześciu latach przerwy były klub Roberta Lewandowskiego zameldował się na zapleczu elity.
KTO AWANSOWAŁ DO 1. LIGI : POLONIA WARSZAWA, ZNICZ PRUSZKÓW
KTO ZAGRA W BARAŻACH: KOTWICA KOŁOBRZEG, STOMIL OLSZTYN, WISŁA PUŁAWY, MOTOR LUBLIN
KTO SPADŁ DO 3. LIGI: GÓRNIK POLKOWICE, ŚLĄSK II WROCŁAW, GARBARNIA KRAKÓW, SIARKA TARNOBRZEG
WYNIKI 34. KOLEJKI 2. LIGI:
Garbarnia Kraków – Górnik Polkowice 3:1
Hutnik Kraków – Znicz Pruszków 0:1
Kotwica Kołobrzeg – Pogoń Siedlce 1:1
Olimpia Elbląg – GKS Jastrzębie 0:1
Polonia Warszawa – Motor Lublin 1:1
Radunia Stężyca – Stomil Olsztyn 0:0
Siarka Tarnobrzeg – Śląsk II Wrocław 1:0
Wisła Puławy – Lech II Poznań 3:1
Zagłębie II Lubin – KKS Kalisz 4:3
TERMINARZ MECZÓW BARAŻOWYCH:
7 czerwca (środa)
17:45 – Stomil Olsztyn - Wisła Puławy
20:30 – Kotwica Kołobrzeg - Motor Lublin
11 czerwca (niedziela)
15:30 - finał
Transmisja półfinałów i finału baraży w TVP Sport.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1024 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (93 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.