Federacja WBC wyznaczyła datę 22 czerwca jako ostateczną na osiągnięcie porozumienia między promotorami mistrza wagi bridger Łukasza Różańskiego (15-0, 14 KO), a obowiązkowego pretendenta do tytułu Kevina Lereny (29-2, 14 KO). Jeśli porozumienia nie będzie, organizatora pojedynku wyłoni przetarg. Tymczasem prezydent WBC Mauricio Sulaiman namawia byłego mistrza świata WBO wagi junior ciężkiej Lawrence'a Okoliego (19-1, 15 KO) do przejścia do kategorii bridger.
Lerena zyskał miano obowiązkowego pretendenta do tytułu WBC bridger po zwycięstwie w połowie maja w RPA z Ryadem Merhym jednogłośnie na punkty. Mistrzem tej federacji jest Różański, który wywalczył pas w kwietniu, demolując w pierwszej rundzie Alena Babicia. Sam Łukasz nie ukrywa, że chciałby ponownie spróbować swoich sił w wadze ciężkiej, o czym mówił w magazynie Ring TVP Sport, jednak jeśli będzie trzeba - jest gotowy na wylot na walkę w RPA. Promotor Lereny Rodney Berman zapowiedział już, że zrobi wszystko, by do tego pojedynku doszło właśnie w Republice Południowej Afryki.
Jak informuje portal Boxingscene.com, który opublikował oficjalne pismo WBC w tej sprawie, promotorzy obu pięściarzy mają czas na dojście do porozumienia do 22 czerwca. Jeśli tak się nie stanie, tego dnia w siedzibie WBC w Mexico City odbędzie się przetarg, który wyłoni organizatora pojedynku. Zwycięska kwota w ewentualnym przetargu zostanie podzielona w stosunku 60 do 40 na korzyść zawodnika grupy KnockOut Promotions, jako mistrza świata. Zgodnie z regulaminem WBC pojedynek powinien odbyć się w ciągu 90 dni od przetargu.
Niewykluczone, że rywalem dla zwycięzcy pojedynku Różański – Lerena, o ile do niego dojdzie, zostanie... dobrze znany w Polsce Lawrence Okolie. Tak przynajmniej wizualizuje sobie to prezydent WBC Mauricio Suleiman, który stwierdził, że chętnie przywitałby Brytyjczyka w kategorii do 101,6 kg. Okolie, który na zawodowstwie pokonał czterech Polaków (Łukasza Rusiewicza, Nikodema Jeżewskiego, Krzysztofa Głowackiego i Michała Cieślaka), przegrał ostatnią walkę z Chrisem Billamem-Smithem i stracił pas WBO w wadze junior ciężkiej.
– Gdyby zdecydował się przejść do wagi bridger, zostałby sklasyfikowany i rozważylibyśmy go w walce mistrzowskiej – powiedział Sulaiman w rozmowie ze Sky Sports. Meksykanin zasugerował, że waga bridger (jedynie WBC organizuje w niej pojedynki), może być trampoliną do pojedynków o pasy w "królewskiej" kategorii wagowej.
– Evander Holyfield był zawodnikiem wagi cruiser, a potem przeniósł się do kategorii ciężkiej. Ta kategoria otwiera możliwości dla zawodników wagi cruiser. Najpierw mogą spróbować sił w wadze bridger, a ostatecznie przejść do ciężkiej. Pamiętajcie, że każdy zawodnik wagi bridger jest traktowany jako pretendent w wadze ciężkiej. To dywizja, która ma wiele zalet – przekonuje.
Pytanie, czy sam Okolie będzie tym zainteresowany? Rosły Brytyjczyk zapowiedział, że chce rewanżu z Billamem-Smithem i aktywował już klauzulę zawartą w kontrakcie na pierwszą walkę.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.