Jeśli istniało pytanie o to, kto jest jednym z najpopularniejszych sportowców na świecie, wygląda na to, że otrzymaliśmy odpowiedź. Lionel Messi ma zasilić szeregi Interu Miami, a klub już święci pierwsze triumfy. Efekt marketingowy jest natychmiastowy i przytłaczający. Minionej nocy zespół Davida Beckhama stał się najczęściej obserwowanym kontem MLS na Instagramie, a to dopiero początek przyrostu widzów.
Lionel Messi jest jednym z najlepszych piłkarzy wszech czasów. Świeżo upieczony mistrz świata poprowadził reprezentację Argentyny do pierwszego zwycięstwa od 1986 roku, czyli do trofeum, którego brakowało w jego ogromnej gablocie. Kibice z całego świata chcą oglądać wyczyny legendy Barcelony, co wiąże się z niebotycznymi przychodami finansowymi. Teraz ogromnym beneficjentem marki Messiego będzie jego nowy klub, czyli Inter Miami.
Zaczęło się od sprzedaży biletów. Jeszcze we wtorek 6 czerwca najtańszy bilet na pierwszy mecz Interu kosztował 29 dolarów, a po ogłoszeniu transferu cena wzrosła aż do 477 dolarów. Oprócz tego nastąpi wzrost sprzedaży towarów, a także oglądalności, bo tego lata wszystkie oczy w świecie piłki nożnej będą zwrócone na południową Florydę.
Czytaj też: Barcelona bis? Beckham chce sprowadzić Messiemu starych kumpli
Oprócz wzrostu cen biletów już widać kolejne efekty marketingowe. W środowy poranek (7 czerwca) konto Interu Miami na Instagramie miało około 900 tys. obserwujących. Do wieczora liczba ta wynosiła 3,2 mln, co oznacza przyrost o 2,3 miliona obserwujących w ciągu około siedmiu godzin. Sprawiło to, że Inter stał się najczęściej obserwowanym kontem MLS na Instagramie, wyprzedzając LA Galaxy (1,4 mln obserwujących), do którego wcześniej należało to wyróżnienie.
Z kolei w czwartek rano polskiego czasu drużynę z Miami obserwuje już 4,5 mln widzów. A to tylko wierzchołek wpływu, jaki ten ruch będzie miał na wszystkie zaangażowane strony. Messi stanie się jeszcze bogatszym człowiekiem, z możliwymi udziałami własnościowymi obiecanymi w przyszłości. Drużyna otrzyma oczywisty impuls, a współwłaściciel drużyny, David Beckham, już może podziwiać, jak wartość inwestycyjna gwałtownie wzrosła. Umowa nie została jeszcze oficjalnie sfinalizowana, ale zapowiedzi zostały złożone zarówno przez drużynę, jak i zawodnika. Sezon MLS rozpocznie się 21 lipca.
2 - 0
Portoryko
6 - 0
Bonaire
0 - 2
Białoruś
1 - 2
Aruba
0 - 3
Haiti
2 - 2
Dominikana
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (960 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.