Przejdź do pełnej wersji artykułu

Lionel Messi zostanie zawodnikiem Interu Miami. Profil klubu na Instagramie przeżywa oblężenie i pobił już rekord MLS

David Beckham już może być zadowolony z efektów marketingowych transferu Lionela Messiego (fot. Getty) David Beckham już może być zadowolony z efektów marketingowych transferu Lionela Messiego (fot. Getty)

Jeśli istniało pytanie o to, kto jest jednym z najpopularniejszych sportowców na świecie, wygląda na to, że otrzymaliśmy odpowiedź. Lionel Messi ma zasilić szeregi Interu Miami, a klub już święci pierwsze triumfy. Efekt marketingowy jest natychmiastowy i przytłaczający. Minionej nocy zespół Davida Beckhama stał się najczęściej obserwowanym kontem MLS na Instagramie, a to dopiero początek przyrostu widzów.

Barca zabrała głos ws. Messiego. "Chce rywalizować w lidze z mniejszymi wymaganiami"

Czytaj też:

Nick Marsam będzie niedługo klubowym kolegą Lionela Messiego (fot. Getty)

Lionel Messi w Interze Miami. Bramkarz klubu ocenił transfer Argentyńczyka

Lionel Messi – maszynka do robienia pieniędzy

Lionel Messi jest jednym z najlepszych piłkarzy wszech czasów. Świeżo upieczony mistrz świata poprowadził reprezentację Argentyny do pierwszego zwycięstwa od 1986 roku, czyli do trofeum, którego brakowało w jego ogromnej gablocie. Kibice z całego świata chcą oglądać wyczyny legendy Barcelony, co wiąże się z niebotycznymi przychodami finansowymi. Teraz ogromnym beneficjentem marki Messiego będzie jego nowy klub, czyli Inter Miami.

Zaczęło się od sprzedaży biletów. Jeszcze we wtorek 6 czerwca najtańszy bilet na pierwszy mecz Interu kosztował 29 dolarów, a po ogłoszeniu transferu cena wzrosła aż do 477 dolarów. Oprócz tego nastąpi wzrost sprzedaży towarów, a także oglądalności, bo tego lata wszystkie oczy w świecie piłki nożnej będą zwrócone na południową Florydę.

Czytaj też: Barcelona bis? Beckham chce sprowadzić Messiemu starych kumpli


Inter Miami już pobił rekord MLS

Oprócz wzrostu cen biletów już widać kolejne efekty marketingowe. W środowy poranek (7 czerwca) konto Interu Miami na Instagramie miało około 900 tys. obserwujących. Do wieczora liczba ta wynosiła 3,2 mln, co oznacza przyrost o 2,3 miliona obserwujących w ciągu około siedmiu godzin. Sprawiło to, że Inter stał się najczęściej obserwowanym kontem MLS na Instagramie, wyprzedzając LA Galaxy (1,4 mln obserwujących), do którego wcześniej należało to wyróżnienie.



Z kolei w czwartek rano polskiego czasu drużynę z Miami obserwuje już 4,5 mln widzów. A to tylko wierzchołek wpływu, jaki ten ruch będzie miał na wszystkie zaangażowane strony. Messi stanie się jeszcze bogatszym człowiekiem, z możliwymi udziałami własnościowymi obiecanymi w przyszłości. Drużyna otrzyma oczywisty impuls, a współwłaściciel drużyny, David Beckham, już może podziwiać, jak wartość inwestycyjna gwałtownie wzrosła. Umowa nie została jeszcze oficjalnie sfinalizowana, ale zapowiedzi zostały złożone zarówno przez drużynę, jak i zawodnika. Sezon MLS rozpocznie się 21 lipca.


Unable to Load More

Najnowsze

Zobacz także