| Piłka ręczna / ORLEN Superliga
Po trzech latach w rozgrywkach PGNiG Superligi dojdzie do zmiany formatu rywalizacji. Od sezonu 2023/24 mistrza Polski wyłoni faza play-off, która zostanie rozegrana po sezonie regularnym. Będzie więcej meczów i więcej emocji.
CZYTAJ RÓWNIEŻ: Kielce i Płock pod lupą Komisarza Superligi. Chodzi o "świętą wojnę"
To wciąż informacje nieoficjalne, bo zarządzająca rozgrywkami Superliga sp. z o.o. wszelkie komunikaty dotyczące nowego sezonu będzie przekazywać w lipcu, jednak o zmianie formatu i powrocie do play-offów mówi się w kuluarach od miesięcy. Wszystko przesądzone jest już od ponad roku – w maju 2022 pisaliśmy na TVPSPORT.PL, że decyzja w tej sprawie już zapadła i od sezonu 2023/24 rozgrywki kończyć będą play-offy.
Tym samym nadchodzący sezon będzie dłuższy niż miało to miejsce w ostatnich trzech latach. Rozegranych zostanie też więcej meczów. Od 2020 roku rywalizowano w PGNiG Superlidze w tzw. systemie niemieckim, w którym każda drużyna rozgrywała z każdym rywalem mecz i rewanż. Mistrzem Polski zostawał ten, kto uzbierał najwięcej punktów, a ten, kto miał ich najmniej, spadał do Ligi Centralnej. Teraz po takim etapie najlepsze zespoły przystąpią do rywalizacji w play-offach.
Niewiadomą pozostaje jedynie to, jaki będzie dokładny format play-offów – czy zmagania toczyć się będą do konkretnej liczby zwycięstw (dwóch lub trzech), czy może w systemie mecz i rewanż – a także w jaki sposób wyłoniony zostanie spadkowicz.
Oba formaty funkcjonowały już w Superlidze przed laty. Do 2016 roku grano do trzech zwycięstw w półfinałach, finale i meczu o brąz. Później przez trzy sezony obowiązywał system z dwumeczem.
Nowy sezon PGNiG Superligi rozpocznie się z początkiem września. Mistrzostwa Polski bronić będzie Barlinek Industria Kielce.
Następne
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.