Przejdź do pełnej wersji artykułu

Oceaunz – oto nowa piłka, którą będą rozgrywane mecze PKO BP Ekstraklasy

Oceaunz, nowa, oficjalna piłka PKO BP Ekstraklasy (fot. Biuro prasowe Ekstraklasa S.A.) Oceaunz, nowa, oficjalna piłka PKO BP Ekstraklasy (fot. Getty)

Oceaunz – tak nazywa się dziesiąta już oficjalna piłka Ekstraklasy przygotowana przez adidas. Wejdzie ona do gry w najwyższej polskiej lidze piłkarskiej od 21 lipca, gdy wystartuje nowy sezon.

Gwiazda Lecha: nie byłem na dnie, ale momentami...

Czytaj też:

Kacper Tobiasz (fot. Getty)

Kacper Tobiasz odejdzie z Legii Warszawa? Interesują się nim znane kluby

W produkcji piłki Oceaunz adidas zadbał o każdy detal, tak by zapewnić zawodnikom i kibicom najlepsze wrażenia podczas rozgrywek. Piłka wyróżnia się nie tylko atrakcyjnym designem, ale również innowacyjną technologią. Zapewnia to doskonałą kontrolę nad piłką, precyzyjny lot oraz optymalne parametry do celnych podań i strzałów. Piłka wyposażona jest w zaawansowany czujnik ruchu, który na bieżąco dostarcza informacji o położeniu na boisku.

Nową oficjalną piłką rozegranych zostanie wszystkie 306 meczów w zbliżających się rozgrywkach sezonu 2023/2024. Dzień przed startem rozgrywek piłka Oceaunz zadebiutuje także podczas Mistrzostw Świata Kobiet FIFA 2023 w Australii i Nowej Zelandii. To właśnie tym regionem świata inspirowane są wzory graficzne piłki obrazujące góry łączące się z Oceanem Indyjskim oraz nazwa. Pochodzi ona z połączenia określeń trzech regionów: Oceanii, Australii i Nowej Zelandii.

Piłkami Oceaunz rozgrywany będzie zbliżający się sezon PKO BP Ekstraklasy (fot. Getty) Piłkami Oceaunz rozgrywany będzie zbliżający się sezon PKO BP Ekstraklasy (fot. Getty)

Adidas jest partnerem najwyższej polskiej ligi piłkarskiej od 2014 roku i kontynuuje tym samym swoje zaangażowanie w polski futbol. Nowa piłka, podobnie jak poprzednia Al Rihla, dostępna jest w trzech wariantach: profesjonalna piłka meczowa Ekstraklasa PRO, piłka treningowa Ekstraklasa TRN oraz kolekcjonerska piłka mini Ekstraklasa MIN – również dla najmłodszych fanów.

Wspierając równouprawnienie w futbolu, adidas przekazuje jeden procent ze sprzedaży piłki na projekt „Global Goal 5 Accelerator”. Jest to program wspierający większy udział kobiet w piłce nożnej na poziomie lokalnym. Program koncentruje się także na zmianie proporcji na korzyść trenerek i liderek w programach społecznościowych związanych z piłką nożną.

Oceaunz (fot. Biuro prasowe Ekstraklasa S.A.) Oceaunz (fot. Biuro prasowe Ekstraklasa S.A.)
Źródło: Biuro prasowe Ekstraklasa SA.
Unable to Load More

Najnowsze

Zobacz także